Pandora Reklam Filminin Toplum Bilimsel Söylem Çözümlemesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Kapadokya Üniversitesi Yayınları

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Özet

Dil, insanların iletişim kurmasının temel aracıdır ve toplumdaki önemi göz ardı edilemez. İnsanlar, dil aracılığı ile düşüncelerini ifade edip bilgi aktarır ve kültürel değerleri paylaşırlar. Aynı zamanda dil; kültürel değerlerin, normların ve inançların nesilden nesle aktarılmasını sağlayan sosyal bir olgu ve toplumun düşünsel yaşamının da bir yansımasıdır. Söylem, dilin kullanıldığı belirli bir bağlamda ortaya çıkan bir metindir ve iletişimin amacını, içeriğini ve etkisini belirlemektedir Söylem analizi, dilin kullanımını sosyal, politik, kültürel ve ekonomik bağlamlarda inceleyen bir disiplindir denebilir. Söylem analizi yapılırken dilin toplumsal ve kültürel yapılarla nasıl etkileşime girdiğini ve nasıl yeniden üretildiğini anlamak için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Reklam filmlerinde de tüketici davranışlarını etkilemek ve ürünlerin pazarlanmasını sağlamak amacıyla dil ve söylem aktif bir şekilde kullanılmaktadır.

Bu çalışmada Pandora mücevher markasına ait reklam filmine toplum bilimsel söylem analizi yapılacaktır. Bu kapsamda reklam filminde yer alan “YOU completed me” ve “Eşsiz aşkın kilidini aç” söylemlerine söylem analizi yapılarak, markanın toplumsal dinamiklere, cinsiyet rollerine ve tüketici davranışlarına etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

söylem, söylem analizi, Pandora, reklam, toplum bilimsel söylem analizi

Kaynak

KÜN: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

3

Sayı

1

Künye

Karaman, Emel. “Pandora Reklam Filminin Toplum Bilimsel Söylem Çözümlemesi”. Kün: Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi 3.1 (Yaz 2023): 4-20.