Yazar "Topsakal, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A PROPOSAL FOR SMART RESTAURANT BUSINESS DEVELOPMENT.(L.N. GUMILYOV EURASIAN NATIONAL UNIVERSITY, 2020) Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Tercan, TanselThe process that starts with the customer entering the restaurant and ends with the account payment refers to the restaurant management process. Various methods have been used in this process until today to increase customer satisfaction and reduce costs. Examples of these systems are the hand terminal of the waiters and the order terminals in the kitchens. It is observed that the new generation technologies that have entered our lives with Industry 4.0 have changed the restaurant business development and management processes. Therefore, the study focused on the potential usage areas of new generation technologies in restaurant business development and management process. In the study, suggestions were proposed about what the customers’ expectations from the restaurants will be in the future in terms of the new technologies.Öğe Akıllı Turizm ve Süper Akıllı Turist Kavramları Işığında Geleceğin Turizm Rehberliğine Bakış(Detay Yayıncılık, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusGünümüzde sıkça söz edilen ve Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen dördüncü endüstri devrimine robotlaşma, Nesnelerin İnterneti, yapay zeka, sensörler, bilişsel teknolojiler, nanoteknoloji, İnternetin Hizmetleri, kuantum bilişim, giyilebilir teknolojiler, arttırılmış gerçeklik, akıllı sinyalizasyon, akıllı robotlar, büyük veri, 3D ve akıllı şebekeler gibi yeni nesil teknolojiler yön vermiştir. Endüstri 4.0 teknolojileri hayatımızda iş yapma, iletişim, eğitim gibi alanlarda hızla kullanılarak iş ortamları ve yaşam tarzlarını değiştirmeye başlamıştır. Dolayısıyla teknolojiden hızla etkilenen turizm endüstrisinin de bu teknolojilere uyum sağlamaya başlamasıyla Turizm 4.0 kavramı ortaya çıkmıştır. Özellikle Z kuşağı turist sayısının artmasıyla turizm sektöründe teknoloji yer bulmuştur. Bu kapsamda Turist 5.0 olarak isimlendirilen süper akıllı turist kavramı konuşulmaya başlanmıştır. Bundan dolayı çalışmanın amacı geleceğin süper akıllı turistleri kapsamında turizm rehberliğini incelemek, turizm rehberliği alanında yeni nesil teknolojilerinin kullanım alanlarının belirlenmesi ve bu doğrultuda turizm rehberliği için önerilerde bulunmaktır.Öğe Akıllı Turizm ve Süper Akıllı Turist Kavramları Işığında Geleceğin Turizm Rehberliğine Bakış(Adnan Menderes Üniversitesi, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusGünümüzde sıkça söz edilen ve Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen dördüncü endüstri devrimine robotlaşma, Nesnelerin İnterneti, yapay zeka, sensörler, bilişsel teknolojiler, nanoteknoloji, internet hizmetleri, kuantum bilişim, giyilebilir teknolojiler, arttırılmış gerçeklik, akıllı sinyalizasyon, akıllı robotlar, büyük veri, 3D ve akıllı şebekeler gibi yeni nesil teknolojiler yön vermiştir. Endüstri 4.0 teknolojilerinin hayatımızda iş yapma, iletişim, eğitim gibi alanlarda artarak kullanılması iş ortamları ve yaşam tarzlarını değiştirmiştir. Dolayısıyla teknolojiden hızla etkilenen turizm endüstrisinin de bu teknolojilere uyum sağlamaya başlamasıyla Turizm 4.0 kavramı ortaya çıkmıştır. Özellikle Z kuşağı turist sayısının artmasıyla turizm sektöründe teknoloji yer bulmuştur. Bu kapsamda Turist 5.0 olarak isimlendirilen süper akıllı turist kavramı tartışılmaya başlanmıştır. Süper akıllı turistlerin teknoloji bağlamında profesyonel turist rehberlerinden beklentileri de değişmeye başlamıştır. Bundan dolayı çalışmanın amacı geleceğin süper akıllı turistleri kapsamında turizm rehberliğini incelemek, turizm rehberliği alanında yeni nesil teknolojilerinin kullanım alanlarını belirlemek ve bu doğrultuda turizm rehberliği için önerilerde bulunmaktır.Öğe Ecotourism research: a bibliometric review(Tourism & Management Studies, 2023) Dinç, Abdurrahman; Bahar, Mehmet; Topsakal, YunusThe paper aims to examine the trends and evolution of ecotourism research in the last 20 years, highlighting co-citations, collaborations, and emerging research themes. A total of 1387 ecotourism-related research from the Web of Science (WoS) database from 1991 to 2021 were analyzed in some bibliometric analyses using CiteSpace V software. The WoS database was scanned using the terms “ecotourism” and “eco-tourism.” While scanning, the “Hospitality, Leisure, Sport, and Tourism” field was selected for filtering, and articles published by September 12, 2021, were accessed. The most frequently studied cluster of topics related to ecotourism includes the creation of local benefits, ecotourism intentions, and community empowerment. The three most frequently used keywords related to ecotourism are “ecotourism,” “tourism,” and “conservation.” The outcome of this research constitutes a unique contribution to the area of ecotourism. The study provides an in-depth bibliometric analysis of publications and identification of important research trends. It also identifies possible avenues for future research in the knowledge domain of ecotourismÖğe Endüstri 4.0 Çağında ‘Akıllı’ Olma Yolunda Oteller İçin Öneriler(Mersin Üniversitesi Yayınları, 2018) Topsakal, Yunus; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Bahar, MehmetGünümüzde işletmeler Nesnelerin İnterneti, yakın saha iletişimi, küresel konumlandırma sistemleri, beacon, mobil uygulamalar ile Endüstri 4.0 çağının etkisine girmeye başlamıştır. İşletmeler hayatta kalabilmek ve rekabet avantajını kaybetmemek için yeni çağa ayak uydurmak için bazı çalışmalar başlatmışlardır. Fakat yeni çağa ayak uydurmak diğer endüstri devrimlerinden daha güç gibi görünmektedir. Çünkü Endüstri 4.0 çağının temelinde robotların robotları yönetmesi gibi ileri düzeyde teknolojik gelişmeler yatmaktadır. Endüstri 4.0 ile akıllı turizm kavrama ortaya çıkmıştır. Ardından turizm endüstrisinin alt sektörleri ‘akıllı’ olmak ve yeni çağ ile ortaya çıkan yeni eğilimlere cevap vermeye çalışmaya başlamıştır. Bu alt sektörlerden biri olan otel sektörü de hızla bu çağa ayak uydurmaya başlamıştır. Fakat bu son gelişmelerin konaklama sektöründe nasıl uygulanması gerektiği, hızla gelişmeye devam teknolojilere rakiplere göre daha önceden nasıl entegre edileceği ile ilgili çok kısıtlı çalışma mevcuttur. Bundan dolayı çalışmanın amacı ‘akıllı’ olma yolunda otel sektörüne önerilerde bulunmaktadır. Önemli önerilerden biri misafirlerin hızlıca odalarına yerleşmeleri içindir. Paket tur ve acenta üzerinden gelen misafirler için havayolları ile yapılacak işbirliği neticesinde, zaten havayollarının sistemine girilmiş olan kişi bilgileri/pasaport numarası vs konaklanılacak otel ile paylaşılarak otele varıldığında hızlı/self-checkin işlemleri gerçekleştirilebilir. Resepsiyona yerleştirilecek kiosklar aracılığıyla misafir otele geldiğinde kendi pasaportunu/kimlik kartını okutarak (havalimanlarındaki gibi), kendi PNR numarasını girerek (havayoluyla aynı olabilir) otele geldiğini bildirir. Otele geldiği belli olan misafir için oda ataması yapılabilir. Yine bu atama neticesinde akıllı telefonun yakın saha iletişim özelliği aracılığıyla oda kartı bilgileri yüklenerek odaya giriş için kullanılması sağlanabilir veya önbürodan sadece anahtar teslimatı yapılabilir. Çalışma kapsamında teknolojilerden otellerin nasıl faydalanabileceği ile ilgili literatüre dayalı önerilerde bulunmuştur.Öğe Endüstri 4.0 ve Akıllı Turizm: Antalya Destinasyonu Akıllı Turist Rehberi Uygulama Geliştirilmesi(Innovation and Global Issues Academy, 2018) Yüzbaşıoğlu, Nedim; Çaylak, Pınar; Topsakal, Yunus; Bahar, MehmetTeknolojinin değişerek ilerlemesi ile beraber turistlerin seyahat etme ve deneyimlerini zenginleştirmeleri de değişmeye başlamıştır. Bunun en önemli sebeblerinden biri Dördüncü Sanayi devrimi olarak da isimlendirilen Endüstri 4.0’dır. Bu çalışmanın amacı konum tabanlı GPS, yakın alan iletişim tabanlı NFC gibi son teknolojileri kullanarak Antalya destinasyonuna özgü prototip bir akıllı turist rehberi uygulaması geliştirmek ve sistemin nasıl işleyebileceğini şematize etmektir. Uygulama ile ziyaretçiler, bulundukları konuma göre yakınlardaki ilgi çekici yerlere yönlendirilecektir. Uygulamanın içerik olarak her ilgi çekici yerin bir haritasını, sesli anlatımını, metinsel olarak erişimi ve resimleri içermesi öngörülmektedir. Uygulamada tarih turu, müze turu, doğal yürüyüş turları gibi tur seçenekleri bulunmalıdır.Öğe Endüstri 4.0: Süper Akıllı Turizm İşletmeleri(SRA Academic Publishing, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusTurizm endüstrisinin günümüzde karşılaştığı en büyük dönüşüme neden olan bilgi ve iletişim teknolojileri sadece tüm sektörün çalışma şeklini değil (Buhalis ve Law, 2008), aynı zamanda turist deneyiminin kendisini de etkilemiştir (Neuhofer vd., 2012). Kısacası, yeni nesil teknolojilerin turizm endüstrisinde yer bulmasıyla turizm endüstrisinin karakteristik özellikleri değiştirmeye başlamıştır. Turizm hareketliliğine katılan nüfusun %85’inden fazlası bir akıllı telefon veya tablete sahiptir ve bu turistler mobil deneyimlerini yaşamlarına büyük ölçüde dahil etmektedir. Oteller gibi operasyonların hareketli olduğu bir ortamda misafirlerin ihtiyaçlarının takip edilmesi ve misafir ihtiyaçlarının zamanında karşılanması, hem otelin kalitesini hem de misafirlerin memnuniyetini arttırmaktadır (D’Amico, 2016).Öğe Gelişen Teknoloji Değişen Turizm: Endüstri 4.0 Çağında Otelcilik Sektöründe Dijitalleşme(Eğitim Yayınevi, 2020) Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, NedimBirbirine bağlı cihazlar, dijital teknolojiler, yeni bir uygulama sayesinde insanlar her şeyin mümkün olabileceği kanısına kapılmaktadır. Bu gerçeklik diğer sektörlere göre Turizm sektöründe daha hızlı kendini göstermektedir. Dijital dönüşümün giderek daha belirgin olduğu bir endüstri olan turizmde, dijital teknolojiler ile check-in işleminden oda içi teknoloji seçeneklerine kadar her şeyin hızla değiştiği görülebilmektedir. Bundan dolayı turizm endüstrisinde turizm hareketliliğine katılanların davranışlarının da sürekli değiştiği ve yeni trendlerin ortaya çıktığı söylenebilir. Bu yeni trendleri karşılamak, sektörde rekabetçi kalmak ve dijital dünyada netizen (internet arayan) turistleri tatmin etmek için otel işletmelerinin yeni nesil teknolojilere uygun yatırımları yapması ve teknolojiyi doğru şekilde nasıl kullanacağını anlaması gerekmektedir. Bu bölümde öncelikle turizm endüstrisini değiştiren teknolojiler üç döneme ayrılarak tanıtılmıştır. Ardından otelcilik sektöründe yeni nesil teknolojiler ile nasıl dijitalleşme gerçekleştiği ve otelcilik sektörünü gelecekte nelerin beklediği konuları ele alınmıştır.Öğe Impact of Technology Acceptance by Employees on Hotel Competitiveness(The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation,Entrepreneurship and Sustainability, 2019) Bahar, Mehmet; Lesniewska, Katarzyna; Napierala, Tomasz; Topsakal, YunusThe main goal of the paper is to identify technology acceptance by employees of 5-star hotels located in Antalya region (Turkey), and to investigate its impact on hotel competitiveness. Selection of research area was determined by the fact that Antalya is one of the top Turkish tourist destinations, with international profile of the visitors, and intense hotel competition. The following types of hotels were investigated: (1) hotels affiliated to international chains, (2) hotels affiliated to national chains, and (3) independent hotel enterprises. 12 selected managers were interviewed regarding hotel types mentioned above. Thus, 4 IDIs were conducted with managers of selected hotels affiliated to international chains, 4 IDIs with managers of selected hotels affiliated to Turkish brands, and 4 IDIs with managers of selected independent entitiesÖğe Kırsal Kalkınma Kapsamında Coğrafi İşaretli Ürünlerin Önemi: Yeşilova (Salda) Bölgesine Özgü Ürünler Örneği(Anatolia Science Academy, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusAydınlanmış aklın görevi yerel yönetimleri doğrudan demokrasiye açma çabasında olmak zorundandır. Öte yandan, şehirlerin işgal edilmesi, sürekli yapılaşmaya açılarak sömürgenin sürdürülebilmesinin aracı haline dönüştürülmesi, şehre yığılan insanların beslenmesi sorununu beraberinde getirmiştir. Aydınlanma aklının kapitalizme teslim olmasından sonra, geldiğimiz bu noktada insanlık kırsalı yeniden keşfederek doğayı yeniden kazanmanın yollarını aramaktadır. Özellikleri bir yöreden, bilgi ve beceriden (know-how) kaynaklanan bir coğrafi ismi sahte ve taklitlerine karşı koruyarak coğrafi işaretlerinin alınması, kırsal kalkınmayı ve sürdürülebilirliği desteklediği gibi, mevcut ürünlerin unutulmaması, unutulmaya başlanan ürünlerin ise tekrar kazandırılmasına katkı sağlamaktadır. Bundan dolayı yöresel ürünlerin coğrafi işaretlerinin alınması, bu ürünlerin gerçek ticari değerlerinin kazanılması, mülkiyet haklarının korunması ve uluslararası düzeyde pazarlara açılması kırsal kalkınma açısından önemlidir. Böylelikle tarımsal üretimde çeşitliliği teşvik etmek, yerel halkın gelirlerini yükseltmek, özgün ürünleri geliştirmek, tüketicileri ürünlerin kökenleri ile ilgili bilgilendirmek sayesinde kırsal nüfusun yerinde tutulması mümkün olabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı 18. Özel Çevre Koruma Bölgesi ilan edilen Burdur ilinin Yeşilova beldesinde bulunan Salda gölünün stratejik kalkınma noktası olarak hazırlanacak olan Özel Çevre Koruma planlarının hazırlanmasına ışık tutmaktır. Bu bağlamda yöreye özgü olan “Kıymalı Tost” gibi yöresel ürünlerin coğrafi işaretinin alınarak koruma altına alınması konusunda öneriler sunulacaktır.Öğe Review of Smart Tourism Literature by Bibliometric and Visualizatıon Analysis(2020) Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, NedimThe aim of the research is to examine the publications about smart tourism published in 1980-2019 with bibliometric analysis and to reveal the trends in this subject. For this purpose, the Web of Science Core Collection database was searched under the title of ‘smart tourism’ within the scope of ‘hospitality, leisure and toruism’. The bibliometric data of 145 publications, determined from the database, were downloaded. Social network analysis employed in the context of publication year, publication language, publication types, country collaborations, document joint-citation network, journal joint-citation network, author joint-citation network, topic and keyword trends. According to the findings, it can be said that interest in smart tourism has increased significantly since 2015. Publications are mainly articles and conference proceedings. The language of the publications was English, Spanish and Portuguese respectively. America, England and South Korea have been shown to play an important role in the country collaboration. Journal of Travel Research was the most frequently cited journal and Dimitrios Buhalis was the most cited author. Mobile guest behavior, destination website, open data and intelligent systems are the most studied topics. The most commonly used keywords in the publications were smart tourism, tourism, technology, model, social media, experience and information technology.Öğe Technology Towards Hotel Competitiveness: Case of Antalya(European Journal of Tourism, 2020) Napierala, Tomasz; Bahar, Mehmet; Lesniewskanapierala, Katarzyna; Topsakal, YunusThe main goal of the paper is to identify the perception of technology by managers of five-star hotels located in Antalya region (Turkey). The managerial perception in the following contexts is discussed in detail: the enterprise, the employees, the managers and the competitiveness of hotel entities. The selection of such research area was determined by the fact that Antalya is one of the top Turkish tourist destinations, with international profile of visitors and intense hotel competition. The following three types of hotels were investigated: hotels affiliated with international chains, hotels affiliated with national brands and independent enterprises. Furthermore, 12 selected general managers were interviewed regarding the above-mentioned hotel types. The results confirmed that managers of internationally affiliated hotels are more focused on increasing their employees’ skills and competencies compared to managers of independent entities.Öğe The Effect of Casino Tourism and Reentry to the Casino Gaming Industry - The Case of Turkey(Yasar University, 2021) Bahar, Mehmet; Topsakal, Yunus; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Kasalak, Murad AlpaslanThe economic return of the tourism industry is increasing day by day. Destinations that want to increase their share of this increasing economic return want to attract potential tourists by diversifying the tourism services that they offer. In this context, destinations develop and implement special-interest tourism policies such as dark tourism, gastronomy tourism, ecological tourism, balloon tourism, or casino tourism. In this context, the aim of the study is to reveal the positive and negative effects on tourism of the closure of casinos in Turkey, Turkey’s tourism potential within the existing casinos industry, the problems that may arise by allowing casino tourism, and the solutions. The main focus of this study is the casino gaming industry, which was allowed to be opened in Turkey in 1983 and closed after 1998. For this purpose, data were obtained through in-depth interviews with ten hotel operators. According to the results, the closure of casinos in Turkey had negative effects and Turkey has significant casino tourism potential. The creation of a pilot touristic artificial casino city is proposed in which entry and exits are made by foreign passport and can be followed with the latest systems.Öğe The Future of Tourism Guidance in the Scope of Industry 4.0 and Next-Generation Technologies(IGI Global, 2020) Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, NedimNext-generation technologies such as robotics, the internet of things, artificial intelligence, sensors, cognitive technologies, nanotechnology, quantum computing, wearable technologies, augmented reality, intelligent signaling, and intelligent robots have led the fourth industrial revolution, often referred to as Industry 4.0. With the rapid advance of technology, most people today rely heavily on the internet to get information while traveling anywhere, because the use of technology has deeply penetrated daily life. The internet also makes travel easier and more convenient. For instance, it is possible to plan travel using smartphones and applications and at the same time meet instant travel needs as they arise. Therefore, the aim of this study is to examine tourism guidance within the scope of the super-smart tourists of the future, to determine the usage areas of next-generation technologies in the field of tourism guidance, and to give recommendations for tourism guidance in this regard.Öğe The Future of Tourism Guidance in the Scope of Industry 4.0 and Next-Generation Technologies (REPRINT)(Innovation and Global Issues Academy, 2021) Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, NedimNext-generation technologies such as robotics, the internet of things, artificial intelligence, sensors, cognitive technologies, nanotechnology, quantum computing, wearable technologies, augmented reality, intelligent signaling, and intelligent robots have led the fourth industrial revolution, often referred to as Industry 4.0. With the rapid advance of technology, most people today rely heavily on the internet to get information while traveling anywhere, because the use of technology has deeply penetrated daily life. The internet also makes travel easier and more convenient. For instance, it is possible to plan travel using smartphones and applications and at the same time meet instant travel needs as they arise. Therefore, the aim of this study is to examine tourism guidance within the scope of the super-smart tourists of the future, to determine the usage areas of next-generation technologies in the field of tourism guidance, and to give recommendations for tourism guidance in this regard.Öğe Yeni Bir Trend Olarak Teknolojisiz Konaklama: Dijital Detoks Konaklama(Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları, 2021) Bahar, Mehmet; Topsakal, Yunus; Yüzbaşıoğlu, NedimTurizmde yeni bir eğilim olarak teknolojisiz konaklama kapsamında dijital detoks otellerin hem akademik düzlemde kavramsal olarak hem de sektörel bağlamda konsept olarak incelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Dijital detoks turizm olgusu literatüre fişsiz (bağlantısız) turizm kavramının girmesiyle oluşmaya başlamış yeni bir trenddir. Fişsiz turizm internet bağlantısının olmadığı ve akıllı telefon, tablet gibi cihazların ise sınırlı olduğu veya hiç olmadığı turizm olarak tanımlanabilir. Bu trendin başlamasına son yıllarda hızlı dijitalleşme ile her tarafımızı saran ve araştırmalara göre her zaman kullanımında ruh sağlığı, akıl sağlığı, uykusuzluk, dikkatsizlik gibi sağlık sorunlarının yanı sıra bireyler arasındaki bağlara da zarar veren aşırı teknoloji kullanımı yön vermiştir. Dijital detoks turizmin, teknolojinin neden olduğu hem sağlık sorunlarına hem de bireyler arası ilişkilere faydalı olacağı düşünülmektedir. Dolayısıyla bilgi ve iletişim teknolojilerinin günümüz turizm sektörünün bir itici gücü olarak görülmesine rağmen, bazı konaklama tesisleri ve seyahat acenteleri dijital yaşamdan kaçmak isteyenlere bir niş pazar olarak ‘dijital detoks” turizm paketleri sunmaya başlamıştır. Çalışmada öncelikle literatür çerçevesinde dijital detoks turizmi kavramı, ortaya çıkışı, turistler tarafından tercih edilme nedenleri irdelenmiştir. Ardından dijital detoks konaklama sunan bazı konaklama tesisleri sundukları hizmetler, sağladıkları paketler, turizm türleri gibi temalar kapsamında incelenmiştir. Çalışma sonunda dijital detoks konaklama geliştirme ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın dijital detoks turizm literatürüne katkısının yanında dijital detoks konaklama hizmeti sunmak isteyen tesislere de faydalı olması beklenmektedir.