MYO - Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Yabancı dil öğrenme yazılımlarının öğrencileri dinleme ve konuşma becerilerine etkisi: Rosetta stone örneği(2013) Korkmaz, GüneşBu araştırmanın amacı, yabancı dil öğrenme yazılımlarının öğrencilerin dinleme-konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkililiğini tespit etmektir. Bu çalışmada ön-test-son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini, 2012–2013 akademik yılının güz döneminde Kapadokya Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören hazırlık sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, deney ve kontrol grubunda 20 erkek, 10 kız olmak üzere toplam 30 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma, deney grubundaki öğrencilerle, toplam 21 saatte gerçekleştirilmiştir. Bu süre boyunca, deney grubundaki öğrencilere dil öğrenme yazılımının (Rosetta Stone) uygulandığı bir öğrenme ortamı, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yaklaşımının hâkim olduğu bir öğrenme ortamı sağlanmıştır. Araştırma sonunda, deney grubundaki deneklerin ön-test-son-test puanları ile kontrol grubundakilerin ön-test-son-test puanları arasında, deney grubundakilerin lehine olmak üzere anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür.