Başaran, MeralYıldız, AyşegülYalap, RukiyeÇelik, BilgesuSönmez, Sinem2025-01-072025-01-072024https://hdl.handle.net/20.500.12695/3130Ebelik ve hemşirelik bölümlerinin lisans eğitimi boyunca aldıkları akademik eğitim hem teorik hem de uygulamalı eğitimi içermektedir. Hastane ortamında fiziki koşulların yetersiz olması ve tüm dersleri içeren uygulama alanı bulunamaması, öğrencilerin uygulamaları pekiştirmesini olumsuz etkilemekte, hayati önem taşıyan klinik bakım ve uygulamalarda yetersiz kalmalarına sebep olmaktadır. Bu sorunun çözümü olarak sağlık alanında simülasyona dayalı uygulama eğitimleri verilmeye başlanmıştır. Böylece ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğini tehlikeye atmadan bilgi, beceri ve tutumlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada her iki meslek grubunda klinik uygulama temeli oluşturmaya yönelik olan “Ebelik Esasları” ve “Hemşirelik Esasları” dersinde kullanılacak olan simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendilerine güvenlerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma yarı deneysel tasarımda tek grupta yapılmıştır. Ebelik Bölümü 1. Sınıf 42 öğrenci, Hemşirelik Bölümü 1. Sınıf 45 öğrenciden oluşan toplam 87 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Verilerin toplanması Ebelik Esasları ve Hemşirelik Esasları dersinde gerçekleşmiş ve demografik bilgi formu ve öğrenci memnuniyeti ve öğrenmede kendine güven ölçeği kullanılmıştır. Dersin uygulaması kapsamında, “IV İlaç Uygulama” klinik senaryosu hazırlanmış ve klinik uygulama ve simülasyon laboratuvarında, tam donanımlı simülatör üzerinde öğrencilere uygulama yaptırılmıştır. Tüm öğrencilerin senaryonun tüm aşamalarını tamamlamasının ardından demografik bilgi formu ve öğrenci memnuniyeti ve öğrenmede kendine güven ölçeğini doldurmaları sağlanmıştır. Çalışma 76 öğrenci ile tamamlanmıştır. Çalışma sonucunda Ebelik Esasları ve Hemşirelik Esasları dersinde kullanılan simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin memnuniyetine ve öğrenmede kendine güvenlerine anlamlı etkisinin olduğu bulunmuştur (p<0.05).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSimülasyonEbelikHemşirelikMemnuniyetÖğrenmede Kendine GüvenSimülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine EtkisiProject