Hoşoğlu, Rumeysa2020-06-262020-06-262018978-605-7928-22-1https://hdl.handle.net/20.500.12695/512Bu araştırmanın amacı, mizah tarzlarının öğrenilmiş güçlülük ve yalnızlık düzeylerini ne ölçüde yordadığını belirlemektir. Araştırmaya 2017-2018 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nde öğrenim gören 320 kız, 284 erkek, toplam 604 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler Mizah Tarzları Ölçeği, Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Pearson korelasyon testi ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular katılımcı mizah, kendini geliştirici mizah ve saldırgan mizah tarzlarının öğrenilmiş güçlülük düzeyinin anlamlı birer yordayıcısı olduğunu gösterirken, yalnızlık düzeyini tüm mizah tarzlarının anlamlı bir şekilde yordadığını ortaya koymuştur.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimAraştırmaÜniversite Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük Düzeylerinin Mizah Tarzlarını Yordama GücüBook Chapter619631