Kasalak, Murad AlpaslanBozca, SabriBahar, Mehmet2020-06-262020-06-262019KASALAK, M. A., BOZCA, S., & BAHAR, M. (2019). Turist Rehberleri İçin Yeni Bir Turizm Türü Bleisure. Journal of Travel and Tourism Research, 15, 27–38.1302-8545https://hdl.handle.net/20.500.12695/507Günümüzde güçlü ülke ekonomileri, güçlü işletmelerin varlığı ile mümkün olmaktadır. Küreselleşmenin etkisi ile birlikte işletmeler arası yoğun rekabetin ortaya çıkması başta iş adamları ve yöneticiler olmak üzere, yukarıdan aşağıya kadar her kademede çalışanların performans ve verimlilik yüklerini arttırmaktadır. Özellikle işletme sahibi girişimciler, iş adamları ve üst düzey yöneticiler oldukça fazla iş seyahatlerine çıkmak zorunda kalmaktadırlar. Çünkü dünya üzerinde sınırların kalkması ile Çin’de üretilen bir telefon İsveç’te, Türkiye’de üretilen çelik Amerika’da müşteriye ulaştır hale gelmiştir. İş adamları ve yöneticilerin gerçekleştirdikleri bu uluslararası iş seyahatleri; iş görüşmesi dışında kalan yabancı literatürde “Leisure” olarak rekreasyonel açıdan boş zaman olarak ifade edilen zamanları da kapsamaktadır. Bu boş zamanlarda rekreasyonel aktivitelere katılımın sağlanması üst gelir grubuna sahip olan iş adamları ve yöneticilerin iş seyahatleri tatminlerini arttırabilecektir. Bu şekilde gerçekleşen rekreasyonel aktiviteler içeren yenilikçi turizm türü “bleisure” olarak ifade edilmektedir.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizmBleisureRekreasyonel Aktivitelerİş AdamıTurist Rehberleri İçin Yeni Bir Turizm Türü: BleisureA New Type Of Tourism For Tourist Guides: BleisureArticle152738