Er, Uğur2023-11-082023-11-082023ER, Uğur, Yeni Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Etkin Kullanımı, Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir, 2023.https://hdl.handle.net/20.500.12695/2321Günümüzde siyasal iletişim, dijital medyanın yükselişiyle önemli bir dönüşüm yaşamaktadır. Özellikle sosyal medya platformları, siyasi partilerin ve aktörlerin kitlelere ulaşma ve etkileşim sağlama stratejilerini kökten değiştirmektedir. Bu dijital dönüşüm, siyasal iletişim alanında tarihsel bir değişimin habercisidir. Geleneksel medya araçlarının sınırlamalarını aşan sosyal medya, siyasi partilerin anında geri dönüş alabilme, hızla yanıt verebilme ve interaktif iletişim sağlama kapasitesini artırmıştır. Bu çalışma AK Parti, MHP, CHP ve İyi Parti'nin Şubat 2023, Mart 2023 ve Nisan 2023 tarihlerindeki Twitter (X) paylaşımlarını incelemektedir.Yapılan araştırma sonucunda AK Parti'nin Twitter (X)'da en fazla takipçiye sahip olduğu ve seçim kampanyaları döneminde diğer partilere göre daha yoğun bir şekilde Twitter (X)'ı kullandığı görüldü. MHP'nin genel başkanlarının fotoğraf ve sözlerini içeren görselli metinleri sıkça paylaştığı, CHP'nin ise videolu metinler, retweetler ve seçim kampanyası için çekilen reklam filmlerini yoğun bir şekilde kullandığı belirlendi. İyi Parti'nin ise retweetler, görselli metinler ve seçim kampanyası için çekilen reklam filmlerini sıkça paylaştığı tespit edildi. Ayrıca, tweet içeriklerinin kategorilere göre dağılımı incelendiğinde, duyuru/bilgilendirme, siyasi mesaj, açılış/proje, toplumsal mesaj, kutlama/farkındalık, ziyaret gibi farklı kategorilerde paylaşımlar yapıldığı görüldü. Her bir parti, kendi stratejileri doğrultusunda bu kategorilerde paylaşımlar gerçekleştirdi.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiyasal iletişimYeni MedyaSosyal MedyaTwitter (X)Yeni Siyasal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medyanın Etkin KullanımıEffective Use of Social Media as a New Political Communication ToolMaster Thesis