Bahar, Mehmet2022-01-032022-01-032021Tuna, M. & Diker, Oğuz. (2021). “Kalite Yönetimi". Detay Yayıncılık, 343-361.https://hdl.handle.net/20.500.12695/1422En basit tanımıyla “beklentiye uygunluk” diye adlandırabileceğimiz kalite anlayışı, yaşanan sanayi devrimleri ile birlikte ortaya çıkan kurumsallaşma kavramı ile işletmelerin önceleri rakiplerine üstünlük elde etme çabaları ve sonraları da geleceklerini garanti altına almak istedikleri bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletmelerdeki kalite uygulamaları sayesinde ürettikleri mal ve hizmetlerde belli bir kaliteyi garanti etme imkanı bulmakta ve bu sayede tüketiciyi de yanıltmayarak pazardaki yerini sağlamlaştırabilmektedir. Kalite yönetim sistemlerinin en temel felsefesi içeriğinde barındırdığı tüm unsurlarla müşteri odaklı bir hizmetin verilmesidir. Önceleri var olan “ne üretirsek, o satılır” anlayışı kalite sistemlerinin yaygınlaşması ve uygulanması ile “müşterinin arzu ve istekleri her şeyden önemlidir” anlayışına evrilmiştir. Bu anlayış değişikliği bir yandan işletme maliyetlerini azaltırken öte yandan müşterilerin memnuniyetlerinde önemli artışlar sağlamıştır. İşletmelerin mal ve/veya hizmet üretiminde müşterileri ile yakaladıkları bu uyum sayesinde kurumsallaşmalarını da tamamlayabilmişlerdir.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessiso 22301 9001 20252iso 14001 18001 45001 10002iç denetimKalite YönetimiKurumsal Standartlariç kontrolKurumsal StandartlarBook Chapter343361