Uzun, İsmail BeratUğur, AhmetKuşcu, Özden2022-01-042022-01-042021Uzun, İ.B., Uğur A. & Kuşcu, Ö. (2021). Üniversite öğrencilerinin depresyon, sosyal medya bağımlılığı ve akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akademik araştırmalar 2021 cilt 2 içinde. E. Hamarta, C. Arslan, S. Çiftçi, M. Uslu (Ed.), (s.192-199). Çizgi Kitabevi.https://books.incescongress.com/publication-akademik-arastirmalar-2021-cilt2-47.htmlhttps://hdl.handle.net/20.500.12695/1425Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin depresyon, sosyal medya bağımlılığı ve akademik motivasyon puanlarının arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi, çocuk gelişimi bölümde okuyan 320 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Beck Depresyon Ölçeği, Akademik Motivasyon Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ile araştırmacılar tarafından hazırlanan katılımcı bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde anova testi, kruskal wallis h testi ve pearson momentler çarpımı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde sosyal medya bağımlılığı ile depresyon arasında pozitif orta düzeyde anlamlı bir ilişki gözlenmiştir. Ayrıca depresyon sınıf düzeyi, bölüme isteyerek gelme ve yaş değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşırken akademik motivasyon puanları yaş ile sınıf düzeyine göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır bunun yanı sıra üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık puanları yaş ve sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmıştır.Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin depresyon, sosyal medya bağımlılığı ve akademik motivasyon puanlarının arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Selçuk Üniversitesi, çocuk gelişimi bölümde okuyan 320 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Beck Depresyon Ölçeği, Akademik Motivasyon Ölçeği ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ile araştırmacılar tarafından hazırlanan katılımcı bilgi formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde anova testi, kruskal wallis h testi ve pearson momentler çarpımı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde sosyal medya bağımlılığı ile depresyon arasında pozitif orta düzeyde anlamlı bir ilişki gözlenmiştir. Ayrıca depresyon sınıf düzeyi, bölüme isteyerek gelme ve yaş değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşırken akademik motivasyon puanları yaş ile sınıf düzeyine göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır bunun yanı sıra üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık puanları yaş ve sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaşmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessdepresyonsosyal medya bağımlılığıakademik motivasyonÜniversite Öğrencilerinin Depresyon, Sosyal Medya Bağımlılığı ve Akademik Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesiBook Chapter2192199