Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü
Recent Submissions
-
Türkiye’de Kadın Seçmenlerin Oy Verme Davranışı Bağlamında Siyasal Katılımını Etkileyen Unsurlar: Nevşehir İli Örneği
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Bu araştırmada, Nevşehir ilinde yaşayan 18 yaş ve üzeri kadınların oy verme davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma, partinin ideolojisi, lider ve aday cinsiyeti, sosyal çevre ve demografik değişkenler ... -
Türkiye’de Ana Akım Medyada İklim Krizi Haberlerinde İnsanmerkezci Çerçeveleme
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Bu çalışma, küresel ölçekte giderek artan iklim krizi farkındalığı ve bu krizle mücadelede medyanın rolü bağlamında, Türkiye'deki ana akım medyada iklim krizinin temsilini çerçeveleme kuramı bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. ... -
Türkiye’de Kentleşmenin Artmasının Seçmenlerin Oy Tercihlerine Etkisi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Kendisini yönetecek partileri ve yöneticileri, demokratik seçimler yöntemiyle belirleyebilen, denetleyebilen ve görevden alabilen; toplumsal sınırların, rasyonel yasalar ve kurallar tarafından belirlendiği toplumlar hem ... -
Sağlık Kurumu Yönetilerinin Dijital Okuryazarlık Becerileri İle Örgütsel İnovasyon Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Sanayi devrimiyle başlayan makineleşme ve teknoloji yarışı, günümüzde dijital sistemlere evrilmiştir. Dijital sistemlerin artan önemi nedeniyle dijital okuryazarlık düzeyini yüksek tutmak her sektörde gereklilik haline ... -
Kitle Turizminin Neden Olduğu Sorunlar ve Ekoturizm Alternatifi: Kapadokya Örneği
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Türkiye’de önemli sektörlerin başında gelen turizm sektörü; sosyal, ekonomik, çevresel zararlara yol açtığı için insanlar alternatif turizm türlerine yönelmişlerdir. Kapadokya bölgesinin kitle turizmi uygulamaları bölgeye ... -
Türkçe Konuşan Ses Bozukluğuna Sahip Bireylerin Seslerine Yönelik Kendi Algıları ve Dinleyici Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Güven, insan etkileşiminin temel unsurlarındandır. Birisiyle ilk tanıştığımızda o kişiye güvenip güvenmeme konusunda ön yargılarda bulunuruz. İnsan sesi güven algısı için önemli bir etkendir. Literatürde insan sesine yönelik ... -
Türkiye’deki Dil Ve Konuşma Terapistlerinin Çalışma Yerlerine Göre Yaşam Kalitesi Ve Mesleki Doyum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Araştırmada dil ve konuşma terapistlerinin çalışma yerlerine göre yaşam kalitesi ile mesleki iş doyum düzeylerinin aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca hangi demografik özelliklerinin mesleki iş doyumu ... -
Reading Daniel Defoe’s Robinson Crusoe and Joseph Conrad’s Heart of Darkness through the Lens of New Materialism
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)New Materialism, emphasizing the vibrancy and agency of matter, offers a transformative perspective on human and nonhuman relationships, challenging anthropocentric views and highlighting the interconnectedness of all ... -
Arti̇külasyon Bozukluğu Olan Çocukların Kontralateral Supresyon Değerleri̇ni̇n Normal Çocuklarla Karşılaştırılması
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Kontralateral supresyon testi ile konuşmada aktif rol oynayan efferent işitsel sistem değerlendirilebilmektedir. Çalışmada organik ya da psikolojik kökenli olmayan artikülasyon bozukluğu olan ve artikülasyon bozukluğu ... -
Orta Derecede Sensörinöral İşitme Kaybı Olan Hastalarda İşitme Cihazı Kullanan ile Kullanmayanların Konuşmayı Ayırt Etme Skorlarının Değerlendirilmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada orta derecede sensörinöral işitme kaybı olan hastalarda işitme cihazı kullanan ile kullanmayanların konuşmayı ayırt etme skorlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya dahil edilen katılımcılar işitme ... -
İşitme Engelli Kişilerin İletişim Ortakları Tarafından Bildirilen Yaşam Sonuçları Ve Olumlu Deneyimler
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada işitme engelli kişilerin iletişim ortaklarının bildirdiği yaşam sonuçları ve olumlu deneyimlerin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda işitme engelli kişilerle iletişim halinde olan 50 kişi ... -
Yaşlılarda İşitme Kaybı İçin Risk Faktörü Olarak Sigara ve Alkol Alışkanlıklarının İncelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada, yaşlılarda işitme kaybı ile sigara/alkol alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmaya toplam 100 kişi dahil edilmiştir. Katılımcılardan 33’ü (%33) yalnızca sigara, 3’ü (%3) ... -
Açık Açılı Glokomlu Hastalarda İşitsel Fonksiyonun Değerlendirilmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: Çalışmanın amacı açık açılı glokom tanısı almış hastalarda saf ses odyometrik inceleme ile işitsel fonksiyon değerlendirmesi yaparak glokom ve işitsel fonksiyonlar arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. -
2-8 Yaş 11 Ay Aralığındaki İşitme Kayıplı ve Normal İşitmeye Sahip Çocuklarda Dilin Biçim ve İçeriğini Anlamlandırma ve Kullanım Farklılıklarının İncelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: İşitme kaybı olan en az bir yıl boyunca işitme cihazı kullanmış ve rehabilitasyon eğitimi almış çocuklar ile normal işiten çocuklar arasında dilin kullanımında farklılıklar olup olmadığının belirlenmesi işitme ... -
Tip 2 diyabet hastalarında diyabet süresi işitme kaybı ilişkisinin yüksek frekans odyometri ile değerlendirilmesi ve işitme sağlığı farkındalığının incelenmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: Tip 2 diyabet hastalarında, diyabet süresi ile işitme kaybı arasında ilişki olup olmadığını yüksek frekans odyometri ile değerlendirmek ve işitme sağlığı farkındalığını belirleyebilmektir -
Sigara Kullanımının ve Sigara Dumanına Maruz Kalmanın Östaki Tüpü ve İşitme Üzerine Etkisi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: Bu çalışmanın amacı, sigara kullanımının ve sigara dumanına maruz kalmanın işitme sağlığına ve östaki tüp disfonksiyonuna etkisini araştırmaktır -
İşitme cihazı kullanan Tinnitus hastalarının, Tinnitus engellilik durumu ile cihaz memnuniyeti arasındaki ilişkinin araştırılması
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)İşitme cihazından duyulan memnuniyet işitme kayıplı bireylerin yaşam kalitesini olumlu yönde etkilemektedir. İşitme kayıplı bireylerde yaygın olarak görülen ve yaşamı olumsuz etkileyen tinnitusun olumsuz etkilerinin ... -
Postlingual Dönemde Koklear İmplantasyon Yapılan Hastaların ‘Konuşma, Uzaysal Algı ve İşitme Kalitesinin Değerlendirilmesi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Koklear implantasyonun postlingual dönemde konuşma algısı, uzaysal algı ve işitme kalitesi üzerindeki etkisi işitme kayıplı bireylerin yaşam kaliteleri açısından önem arz eden konuların başında yer almaktadır. Çalışmanın ... -
Şubat Depremleri ve Artçı Sarsıntılar Sonrası Gelişen Deprem Kaygı Düzeyinin Vertigo ve Dizziness Üzerine Etkisi
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: Çalışmamız deprem yaşamış bireylerde meydana gelen deprem kaygı düzeylerinin vertigo ve dizziness semptomları üzerindeki etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. -
48-72 Aylık İşitme Kayıplı ve Normal İşiten Çocuklarda Fonolojik Farkındalık Becerilerinin Karşılaştırılması
(Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2024)Amaç: Bu çalışmanın amacı işitme kayıplı ve normal işiten erken okuryazarlık dönemindeki çocuklarda fonolojik farkındalık becerilerinin değerlendirilmesi ve karşılaştırılmasıdır