Search
Now showing items 1-8 of 8
İnsani Gelişme ve Ekonomik Büyüme: Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Ampirik Bir Analiz
(2024)
Ülkelerin bir arada iktisadi, kültürel, sosyal ve politik anlamda ilerleme sürecinde olması gelişmenin
göstergesi olarak kabul edilmektedir. Bu yüzden gelişmenin merkezinde yer alan insanın yaşam
kalitesini belirlemek ...
Ege Bölgesi Kurşunlu Camilerin Ortak Betim Dili
(2024)
Bu çalışma da Ege Bölgesi Kurşunlu Camilerinde yer alan duvar resimleri tanıtılacaktır. Ege bölgesinde yer alan, Kütahya, Manisa ve Muğla şehirlerinde bulunan Kurşunlu Camilerdeki duvar resimleri başlıca konumuz içerisindedir. ...
Yapay Zeka Araçları ile Veri Analizine Genel Bir Bakış
(Vebist, 2024)
Yapay zeka (YZ) teknolojilerinin hızlı gelişimi ve büyük veri (big data) kavramının ortaya çıkışı, veri analizi alanında devrim niteliğinde değişikliklere yol açmıştır. Veri biliminde verilerin derinlemesine incelenmesi ...
BOX-JENKINS YÖNTEMİYLE TURİZM GELİRİNİN TAHMİN EDİLMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
(2024)
Turizm sektörü, Türkiye’nin gerek konumu ve coğrafi özellikleri gerekse iklim koşulları nedeniyle çok talep gören ve dolayısıyla yaratmış olduğu döviz geliri nedeniyle de büyük önem arz eden bir sektördür. Bu noktada turizm ...
Borsa İstanbul BİST Endeksi için Kurulan Modellerin Karşılaştırılması
(2024)
Finansal sistem, ekonomilerde fon aktarımının sağlanmasında kullanılan önemli bir kurumsal yapı olarak karşımıza çıkmaktadır ve finansal sistemin en önemli unsurlarından birisi de borsalardır. Bu bağlamda finansal sistem ...
Acquisition of Flight Data from Mini Unmanned Aerial Systems
(2024)
Swift progress in unmanned aerial vehicle (UAV) system technology mandates effective real-time monitoring and accurate flight data capture for building an optimum target-based cutting-edge UAVs. In the current epoch of ...
Comparison of The Performances of Clustering and Dimensionality Reduction Approaches in Collaborative Filtering
(Advances in Artificial Intelligence Research, 2024)
Recommendation systems (RS) can be defined as systems that aim to offer personalized product and service recommendations to users based on users' past product preferences and similarities with other users in the system, ...
Turizm işletmelerinin teknoloji kabul modeli kullanılarak fijital pazarlama teknolojilerine yönelik tutumlarının belirlenmesi
(2024)
Günümüzde geleneksel pazarlama uygulamalarının yanı sıra dijital platformlar da giderek etkin hale gelmiş ve yeni teknolojik pazarlama yöntemleri benimsenmiştir. Bu yeni pazarlama yöntemlerinden biri de dijital pazarlamadır. ...