Eğitim Paradigmasına Yeni Bir Bakış (Eğitim Sistemimizde Zihniyet Sorunu ve Bir Teklif)
Citation
Alatlı, A. (2024). Eğitim Paradigmasına Yeni Bir Bakış (Eğitim Sistemimizde Zihniyet Sorunu ve Bir Teklif). Nevşehir: Kapadokya Üniversitesi Yayınları. 110 s, 13, 5 x 21 cm.Abstract
Bu kitapçığın içeriğindeki görüşler yazar ve fikir insanı
merhum Alev Alatlı’nın uzun yıllara dayanan gözlem
ve tespitlerinin bir proje vasıtası ile bir araya getirilmiş halidir.
2016 yılında İstanbul Sanayi Odası ile bir proje/çalıştay
raporu olarak başlayan çalışma, Alev Hoca’nın etrafında
birleşen bir grup akademisyen ve entelektüelin bulundukları
toplantılarda şekil aldı. Bu kişiler arasında Proje Yürütücüsü
Prof. Dr. Ömer Dinçer, katılımcılar Prof. Dr. Ömer
Açıkgöz, Prof. Dr. Hamide Ertepınar, Prof. Dr. İsmail Coşkun,
Prof. Dr. Zafer Çelik, Prof. Dr. Ziya Selçuk, Prof. Dr.
Emin Karip, Prof. Dr. Mahmut Özer gibi akademisyen ve
eğitim duayenleri vardı. Ayrıca gazeteci/yazar İsmet Berkan,
ekonomist Şeref Oğuz, eski Kültür ve Turizm Bakanı
Atilla Koç, araştırmacı/yazar Bekir Ağırdır, gazeteci/yazar
Ali Saydam, mühendis Prof. Dr. Ayhan Altıntaş, gazeteci/
yazar Nuran Çakmakçı, işadamı/yayıncı Adnan Dalgakıran,
eğitimci Türker Çelik, İstanbul Sanayi Odası Genel Sekreteri
Haktan Akın, İstanbul Sanayi Odası Yönetim Kurulu
Başkan Yardımcısı İrfan Özhamaratlı gibi isimler de yoğun
entelektüel tartışmaların içinde bulundular. Her ne kadar bir
kitap olarak basılmamış olsa da, Alev Alatlı’nın kaleme aldığı
bu metin 2016 yılından bu yana bir çok eğitim profesyoneli
tarafından okundu ve kullanıldı. Tespitlerine büyük
ölçüde herkes katıldı. Kapadokya Üniversitesi olarak merhum kurucumuz ve
Mütevelli Heyet Başkanımız Alev Alatlı Hocamızın kaleminden
çıkmış bu önemli metnin basılı ve dijital açık kaynak
olarak kamuoyu ile paylaşılmasını elzem gördük. Bu metin
hem tarihe düşülen önemli bir not hem de Türk aydınının
maarif meselemizle ilgili görüşlerine bir katkı niteliğindedir.
Bu yüzden de Giriş bölümünü çalışma sırasında Alev
Hocamızla yakın mesai içinde olan Prof. Dr. Ömer Dinçer
kaleme aldı. Ardından gelen metin ise Alev Hocamıza ait.
Son sayfalarda yer verilen “Kapadokya Üniversitesi Eğitim
Felsefesi ve SOBE (Son Bilgiyi Önceleyen Eğitim – Öğretim)
Yöntemi” bölümü ise Alev Hocamızın Kapadokya Üniversitesi
için rektör Hasan Ali Karasar ile birlikte bu kitabın
içeriğinden yararlanarak oluşturduğu bir kısım. Kısaca
söylemek gerekirse Alev Hoca’nın Eğitim Paradigmasındaki
görüşlerinin ete kemiğe bürünmüş ve bir eğitim kurumu
tarafından uygulamaya konulmuş halidir. Son 200 yıllık demokrasi ve modernleşme hamlemizin
en büyük zenginliği ve itici gücü olan eğitimin tartışılması
dinamik bir biçimde devam etmelidir. Bunun için de Eğitim
Paradigması bize 2016 yılından bir Alev Alatlı nasihati
niteliğindedir. İyi okumalar dileriz.
Volume
Kapadokya Üniversitesi Yayınları: 86Issue
Siyaset Kitapları Serisi : 23Collections
- SKS - Kitaplar [24]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu ile Millî Eğitim Bakanlığının Politika Sürecindeki Rolleri
Tarla, Turgay; Küsbeci, Polathan (2023)Devletlerin egemenlik teşekkülünde yasama, yürütme ve yargı olmak üzere üç kuvvetin varlığı söz konusudur. Bu üç kuvvetin konumlanışı ile demokratik hükûmet sistemleri olarak bilinen parlamenter, başkanlık ve yarı başkanlık ... -
Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu ile Millî Eğitim Bakanlığının Politika Sürecindeki Rolleri
Tarla, Turgay (Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2023)Devletlerin egemenlik teşekkülünde yasama, yürütme ve yargı olmak üzere üç kuvvetin varlığı söz konusudur. Bu üç kuvvetin konumlanışı ile demokratik hükûmet sistemleri olarak bilinen parlamenter, başkanlık ve yarı başkanlık ... -
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM, ÖĞRETİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNERGESİ
Kapadokya Üniversitesi (2022)Bu yönerge Kapadokya Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsünün temel çalışma ilkelerini düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.