Üniversite Spor Eğitimli Öğrencilerin Liderlik Yönelimlerinin Farklı Değişkenlere Göre Araştırılması
Citation
GÜNEY, G., & İMAMOĞLU, G. (2018). ÜNİVERSİTE SPOR EĞİTİMLİ ÖĞRENCİLERİN LİDERLİK YÖNELİMLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ARAŞTIRILMASI Research on Leadership Tendency of Students Taking Sports Education According Difference Variations. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(59), 719–725.Abstract
Bu çalışmada Üniversite de spor eğitimi alan öğrencilerin liderlik yönelimlerinin farklı değişkenlere göre araştırılması
amaçlanmıştır. 177 erkek ve 90 kadın öğrencinin doldurduğu liderlik ölçeği anketi değerlendirilmiştir. İstatistiksel olarak bağımsız t
testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır.
Cinsiyete göre İnsana yönelik lider, yapıya yönelik lider ve dönüşümsel liderlik puanlarında anlamlı farklılık bulunmazken
(p>0,05), karizmatik liderlik özelliklerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Yaş gruplarına, Takım ve bireysel
spor yapma durumu, Ulusal ve Uluslararası müsabakalarda derece yapma durumuna göre göre insana yönelik lider, yapıya yönelik
lider, dönüşümsel liderlik ve karizmatik liderlik özelliklerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). İkamet
edilen yer ve kardeş sayısında ise bazı alt boyutlarda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Rekreatif etkinlik türüne göre de ölçek alt
boyutlarından bazılarında anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05).
Üniversite spor eğitimli öğrencilerin benzer liderlik yönelimleri gösterdikleri ve iyi kabul edilebilecek düzeyde oldukları
sonucuna varılmıştır. Rekreatif etkinliklerde sanatsal faaliyetlere yer verilmelidir. Verilen spor eğitiminde liderlik yönelimlerini
artırabilecek bilgilere daha fazla yer verilmesi önerilir.