Sığınmacılara Yönelik Sağlık Hizmetleri Sunumunda Yaşanan Yönetsel Sorunlar Üzerine Nitel Bir Değerlendirme
Abstract
Bu Çalışma İle Isparta’da Bulunan Suriyeli Sığınmacılara Yönelik Sağlık Hizmeti Sunan Kuruluşların Yönetsel Düzeyde Karşılaştıkları Sorunların Ele Alınması Amaçlanmaktadır. Nitel Yöntemin Esas Alındığı Araştırmada, Olgu Bilim Deseni Kullanılarak, Katılımcılar Amaçlı Örnekleme Kapsamında Kartopu Örnekleme Yöntemi Kullanılarak Belirlenmiştir. Araştırmada, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Tekniğiyle Isparta’da Bulunan Sağlık Kuruluşlarında Hizmet Veren 7 Yönetici Ve 3 Yönetici Vasıflı Sağlık Profesyoneli Olmak Üzere Toplamda 10 Katılımcı İle Yüz Yüze Görüşme Yapılmıştır. Çalışmada Yöneticilerin Sığınmacılara Yönelik Sağlık Hizmeti Sunumunda Ciddi Güçlükler Yaşadıkları Görülmüş Ve Yapılan Görüşmelerde Bütün Katılımcıların Ortak Noktada Buluştuğu En Önemli Sorunun Sığınmacıların Türkçe Bilmemelerinden Kaynaklı İletişim Sorunu Olduğu Görülmüştür. Ayrıca Dil Sorununun Beraberinde Prosedür Kaynaklı Sorunlar, Tutum Ve Davranış Kaynaklı Sorunlar, Sosyal Yardım Yetersizliğinden Doğan Sorunlar Ve İş Yükü Noktasında Sorunların Yaşandığı Saptanmıştır.