Endüstri 4.0: Süper Akıllı Turizm İşletmeleri
Citation
Bahar, M. Yüzbaşıoğlu, N. Topsakal, Y. Endüstri 4.0: Süper Akıllı Turizm İşletmeleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları. 75-86.Abstract
Turizm endüstrisinin günümüzde karşılaştığı en büyük dönüşüme neden olan bilgi ve iletişim teknolojileri sadece tüm sektörün çalışma şeklini değil (Buhalis ve Law, 2008), aynı zamanda turist deneyiminin kendisini de etkilemiştir (Neuhofer vd., 2012). Kısacası, yeni nesil teknolojilerin turizm endüstrisinde yer bulmasıyla turizm endüstrisinin karakteristik özellikleri değiştirmeye başlamıştır. Turizm hareketliliğine katılan nüfusun %85’inden fazlası bir akıllı telefon veya tablete sahiptir ve bu turistler mobil deneyimlerini yaşamlarına büyük ölçüde dahil etmektedir.
Oteller gibi operasyonların hareketli olduğu bir ortamda misafirlerin
ihtiyaçlarının takip edilmesi ve misafir ihtiyaçlarının zamanında
karşılanması, hem otelin kalitesini hem de misafirlerin memnuniyetini
arttırmaktadır (D’Amico, 2016).