Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erarslan, Burak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Perilingual Dönemde Amplifikasyon Uygulanmış 7-14 Yaş Çocukların Okuduğunu Anlama Becerilerinin Aynı Yaş Gurubundaki Normal İşitmeye Sahip Çocuklarla Sesli Okuma Becerisi ve Okuduğunu Anlama Testi İle Kıyaslanması
    (Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, 2022) Erarslan, Burak
    İşitme duyusu, dil gelişimininde temel unsurlardandır. Ayrıca bilişsel ve duyusal gelişimde de oldukça önemlidir. İşitme engelli çocuğun ses üretebilmesi ve çevredeki sesleri algılayarak taklit edebilmesi, işitmedeki kayıp sebebiyle oldukça güçtür. (Onan, 2012, s. 156). Bu yüzden işiten çocuklarla aralarında farklılık gözlenmektedir. İşitme yetersizliği erken teşhisle tespit edilirse verilecek eğitimle ve uygulanacak amplifikasyon ile konuşulanları anlayabilmesi mümkün olabilmektedir. (Deretarla,S. Bal 2004).İşitme engelli çocukların toplumla iletişim kurmalarına olumlu katkı sağlayacak okuma becerisinin gelişimi de oldukça önemlidir. Okuma, bilgiyi iletmede araçtır. Bu araçla okuyucu, okuduğu metinden yeni bilgiler kazanmaktadır. İnsanlar günlük yaşamlarında birçok bilgiyi bu beceriyle edinmektedirler. Okuma becerisinin gerçekleşebilmesi için okuduğunu anlama gereklidir. İşitme engelli çocuk içinse okuduğunu anlama oldukça karmaşık bir süreçtir. (Necati Demir, Esra Nur Tiryaki Ortaokulda Öğrenim Gören İşitme Engelli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi) İşitme engelinin ortaya çıkarmış olduğu bu anlama ve dil handikaplarının çağımız teknolojisinin getirisi amplifikasyon aracılığıyla ekarte edilmesi veya en aza indirilmesi hedeflenmektedir.


| Kapadokya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kapadokya Üniversitesi, Ürgüp, Nevşehir, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim