TUR - Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Öğe Kırsal Rekreasyon Katılımcılarının Sürdürülebilirlik Bakış Açısında Sorumlu Davranış Analizi(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2025) Erkekli, Seda; Gülcan, BilgehanÇalışma, kırsal rekreasyon etkinliğine katılan ziyaretçilerin etkinlik süreçlerinde sürdürülebilirlik paradigması kapsamında doğal, kültürel ve ekonomik çevreyi kapsayan sorumlu davranışlarının analiz edilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Çalışmanın evrenini kırsal rekreasyon etkinliklerine katılan bireyler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini kırsal rekreasyon etkinliklerine katılan 483 birey oluşturmaktadır. Araştırmada rafting etkinlik türüne katılanların yüksek araştırma davranışına sahip oldukları, suda dalış ve yamaç paraşütü etkinlik türlerine katılanların yüksek doğal kaynak davranışına sahip oldukları belirlenmiştir. Offroad etkinlik türüne katılanların daha yüksek yerel kaynak davranışına sahip oldukları, suda dalış etkinlik türüne katılanların balon, kampçılık ve rafting etkinlik türüne katılanlardan daha yüksek geri bildirim davranışına sahip olduğu tespit edilmiştir. Kırsal rekreasyon faaliyetlerine katılan bireyler hakkında detaylı bilgiye erişilmeli ve etkinliklere katılım nedenlerinin üzerinde durulması gerektiği düşünülmektedir.Öğe Türkiye’deki Yerli Turistlerin Yabancılaşma Düzeyi ve Otantiklik Arayışı İlişkisi(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2025) Bulut, Yasin; Gülcan, BilgehanYabancılaşma ve bununla ilgili olarak ortaya çıkan otantiklik arayışı, sosyoloji, psikoloji ve turizm disiplinlerinin bir kesişme noktası durumundadır. Araştırmada, Türkiye’deki yerli turistlerin yabancılaşma düzeyi ile otantiklik arayışı arasındaki ilişkinin varlığını ve seyahat amacı farklılığının yabancılaşma düzeyi ya da otantiklik arayışı üzerinde etkili bir unsur olarak belirip belirmediğini tespit etmek, amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma verileri, Türkiye’nin farklı bölgelerinde kültür, inanç, gezi-eğlence-dinlenme, sağlık ve akraba-memleket ziyareti olmak üzere beş farklı turizm türüne yönelik seyahat eden 479 yerli turistten yüz yüze gerçekleştirilen anketler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre yerli turistlerin yabancılaşma düzeyinin artmasının otantiklik arayışını da pozitif yönde etkilediği, ancak yerli turistlerin farklı seyahat amaçlarına göre yabancılaşma düzeylerinde ya da otantiklik arayışlarında anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Türkiye’deki yerli turistlerin yabancılaşma düzeyinin düşük düzeyli de olsa otantiklik arayışlarını etkilemesi, turistik destinasyon, işletme ve ürün geliştiriciler için otantiklik ve geleneksel halk kültürü odaklı ürün/hizmet geliştirilmesinin önemine ve bu doğrultuda, bireylerin geçmiş ile bağ kurmasını sağlayan her tür nesnenin, kültürel ve sanatsal değerin daha fazla ön plana çıkarılmasının bir gereklilik olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca, araştırma sonuçlarının farklı amaçla seyahat eden turistlerin destinasyon seçimi ve satın alma davranışlarını daha iyi anlamada ve buna bağlı olarak turistin beklentilerine yönelik ürün arzının şekillenmesinde yardımcı olabileceği düşünülmektedir.Öğe The rhetoric of tourism diplomacy: a study on Türkiye’s tourism cooperation with Russia and Germany(Taylor & Francis, 2025) Meydan Uygur, Selma; Sarı, Ömer; Yayla, İsaThis research was conducted to explain the tourism collaboration agreements signed with Germany and Russia, Türkiye’s leading target markets, through tourism diplomacy and to evaluate tourist flows. The research was designed with qualitative research methods and was carried out by document scanning method. Research data were analyzed using content analysis. Firstly, the recurring and prominent keywords in the texts of tourism cooperation agreements were coded thematically. Then, tourist flows were examined descriptively. In the research, it was seen that Türkiye’s tourism cooperation with Germany dates back further than that of Russia. At the same time, it has been determined that since 1980, tourists visiting Türkiye from Germany are significantly more than those visiting from Russia. There has been an increase in Türkiye’s tourism collaborations with Russia, especially after 2010. After this date, it has been observed that there has been a great increase in the number of tourists visiting Türkiye from Russia compared to those visiting from Germany. Thanks to tourism cooperation, in the last decade, Turkiye’s tourist target group has been tourists from Russia. This research develops the concept of tourism diplomacy, which has been discussed to a limited extent in the literature, and reveals its functioning between states.Öğe Fortune 1000’de Yer Alan Turizm İşletmelerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile İncelenmesi(2023) Bulut, Yasin; Güllü, KenanAraştırmanın amacı, Fortune 1000’de yer alan ulaştırma (33), otel, restoran ve eğlence (20) ve yiyecek-içecek (37) işletmelerinin web sitelerinin içerik analizi ile incelenmesidir. Toplamda 90 adet kurum web sitesi incelemeye tabi tutulmuştur. Araştırmaya turizm sektörü içerisinde yer alan turizm işletmelerinin web sitelerinin içerdiği bilgilere yönelik çalışma eksikliğinden dolayı ihtiyaç duyulmuştur. Bu kapsamda, ilgili kurum web siteleri kurumsal özellikler, iletişim bilgileri ve sosyal medya, sosyal sorumluluk, finans ve dil seçenekleri ölçütleri esas alınarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ve içerik analizi yöntemi benimsenmiştir. Bulgulara göre, incelemeye tabi kurum web sitelerinde kurumsal özellikler başlığında, çalışan sayısı ve misyon-vizyon dışındaki tüm özelliklerin; iletişim bilgileri ve sosyal medya başlığında, konum bilgisi ve sıkça sorulan sorular dışındaki tüm özelliklerin; finansal veriler başlığında ise ara dönem ve yıllık finansal rapor, yıllık kazanç bilgisi ve piyasa değeri bilgilerinin %50’nin üzerinde bir oran ile yer aldığı görülmektedir.Öğe Kurumsal Reklamcılıkta Kurum İmajına İlişkin Bir İnceleme: THY 85. Yıl Reklam Filmi Örneği(2023) Bulut, YasinÇalışmada, Türkiye’nin havayolu şirketlerinden bir tanesi ve aynı zamanda 2020 yılı verilerine göre en değerli markası unvanına sahip kurumu olan THY’nin kuruluş öyküsünün anlatıldığı 85. Yıl Reklam Filmi, kurum imajı açısından incelenmiştir. Kurumsal reklamcılıkta kurum imajının oluşturulmasına ilişkin olarak; iletilmek istenen mesajların kodlanması ve aktarılması, hedef kitlenin mesajı doğru algılayabilmesi gibi pek çok konu yer almaktadır. Kurum imajının istenildiği gibi ve gerçeğe uygun bir şekilde aktarılarak tüketici zihninde doğru bir konumlandırma ile yer edinebilmesi konusu ise belki de en önemlisidir. Nitel araştırma yaklaşımı ve tema analizi yöntemi benimsenen çalışmada reklam filmi, farklı olayları konu alan görseller yardımıyla analiz edilmiştir. THY’nin 85.Yıl Reklam Filmi’nde kurumsal başarılardan kurumsal itibara, nitelikli ve işini iyi yapan personelden kurumun milli ve insani değerleri önceliklendiren tutumuna pek çok konuda imaj oluşturma çabası dikkat çekmiştir. Diğer taraftan, kurumsal reklamcılığın temelde satışları hedef almadan doğru ve sürdürülebilir bir kurum imajı oluşturmaya yönelik sergilenmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda, ilgili reklam filminde de dış sesin konuşma metni, görseller, müzik, oyuncular gibi tüm detaylar satış rakamlarının ikinci planda görüldüğünü ve kurum başarısının da bu tutumdan ileri geldiğini gözler önüne sermektedir.