Grafik Tasarımı - Kitap Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Çağdaş Seramik Sanatında Farklı Bir Söylem Olarak Toshiya Masuda'nın Piksel Heykelleri
    (Gece Kitaplığı, 2025) Özcan Özden, Seda
    En genel anlamıyla piksel, dijital görüntüde insan gözünün ayırt edebileceği en küçük birimdir. Bu birimi boyutsal olarak düşündüğümüzde renk içeren kare biçiminde blokların tekrarlı dizilimi olarak ifade etmek mümkündür. Hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler ile dijital dünyanın bir unsuru olarak kalmayıp sanatta ifade biçimi olarak karşımıza çıkan piksel kavramı bu araştırmada Toshiya Masuda’nın yaklaşımıyla ele alınmaktadır. Dijital dünya ve sanat dünyası arasında bir köprü kuran Masuda, pikselli seramikleri ile özgün üretim bağlamında adından söz ettirmektedir. Dijital bir kavram olarak piksel, Masuda’nın eserlerinde seramik blok parçalardan bütünü oluşturan yapısı ile günlük kullanım nesneleri ve insan duyguları odağında inşa edilmektedir. Kili kullanarak dijital imgeler üreten sanatçı, izleyicide merak duygusu uyandıran nesne ve eylem ilişkisi kurguları ile sanatta farklı bir söyleme işaret etmektedir. Piksel sanat olarak tanımlanabilen üretimleri, sanatçının geleneksel seramik sanatına bakışı, izleyicide şaşkınlık uyandıran kurguları, plastik sanat ile dijital dünya arasında kurduğu ilişki bağlamları bu çalışma kapsamında ele alınarak Masuda’nın eserleri özelinde sanatçı okumaları yapılmıştır.
  • Öğe
    Antik Dönem Tiyatro Biletleri Bağlamında Seramik Buluntular
    (Akademisyen Yayınevi, 2024) Özcan Özden, Seda
    Eylem sanatlarından biri olan tiyatro, değer ölçülerini izleyiciden alır ve yaşamsal tüm olayları/olguları konu edinir. Öznesi ve nesnesi insan olan tiyatronun, antik dönemlerden günümüze izleyicisi ile buluşma koşulları üzerinden biletin tarihine bakış; tiyatro biletlerinin malzeme ve betimleme yönüyle çeşitliliğini vurgular. Figürinlerden kap kacağa, endüstriden sanata çok geniş bir yalpazede değerlendirilen ve insanlık tarihi boyunca yaşamımızda olan seramik; malzeme olarak tiyatro biletlerinde de kendine yer bulmuştur. Bu çalışmada, tiyatro oyunları, seyircinin oyuna ulaşımı yönüyle ele alınarak tiyatro biletlerinin insan hayatına ne zaman ve nasıl girdiğine dair araştırmalar üzerinde durulmaktadır. Tiyatro biletlerinin oyun, izleyici, mitoloji kavramlarıyla harmanlanmış kullanım şekli ve yaşamdaki yerinin özgünlüğünü vurgulamak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, tiyatro biletlerinin sanatsal üretimde bir ilham kaynağı olma niteliğine sahip olması bakış açısıyla alana katkı sağlaması umulmaktadır.