Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Nacar, Melis" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kayseri İlinde Halkın 112 Acil Yardım Hizmetleri Hakkında Bilgi, Düşünce ve Memnuniyet Düzeyleri
    (2020) Doğan, Mehmet; Şenol, Vesile; Çetinkaya, Fevziye; Nacar, Melis; Bülbül, Emre
    Amaç: Sağlık hizmetlerinde en önemli kalite kriteri hasta memnuniyetidir. Hasta memnuniyetinin belirlenmesi hizmet kalitesinin artırılması ve hastaların beklentisi doğrultusunda daha nitelikli hizmet sunulması açısından önemlidir. Bu çalışma halkın 112 acil sağlık hizmetlerinin yapısı, işleyişi hakkındaki bilgi ve düşüncelerini, hizmetten memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Kesitsel nitelikteki çalışma 2013 yılı mayıs ayında Kayseri’deki 18 acil yardım istasyonu arasından rastgele seçilen altı istasyondaki bölge halkından toplam 600 kişiye anket uygulanarak yapılmıştır. Bulgular: Araştırma grubunun yaş ortalaması 35.25±11.38, %52,7’si kadın, %67,0’ı evli, %64,6’sı lise ve üzerinde eğitim almıştır. Grubun %94,8’i 112 acil yardım çağrı numarasını bilmiş, %87,2’si yalnız acil durumlar için ambulans çağırdığını bildirmiştir. Ambulans çağırıp 112 hizmetlerinden yararlananların oranı %39,0’dır. Hizmetten yararlananların %79,0’ı çağrı merkezi ile iletişimden, %82,9’u ambulansın ve kullanılan malzemenin temizliğinden, %82,5’si ambulans ekibinin tutum ve davranışlarından, %74,8’i sorulara verilen anlaşılır yanıtlardan, %70,9’u hasta hakkında verilen bilgiden, %85,5’i hasta mahremiyetine gösterilen özenden ve %82,9’u hastaya uygulanan tıbbi müdahaleden memnun olduklarını bildirmişlerdir. 112 çağrı merkezine tıbbi yardım için çağrıda bulunulduğunda grubun %90,0’ı “olay yerinin adresi”, %86,3’ü “hastanın durumu”, %53,3’ü “olay” hakkında bilgi verileceğini bilmektedir. Sonuç: Personel tutum ve davranışları, güvenirliği, tıbbi müdahale ilkeleri ve hasta mahremiyetine gösterilen özen, ambulans ekipman donanımı ve temizliğinden memnuniyet oldukça yüksek düzeydedir. 112 çağrı merkezi ile iletişim, hastanın durumu ve sorumlu personel hakkında bilgilendirme, etkin yönlendirme, olay yerine ulaşım süresinin kısaltılması, personel tutum ve davranışlarının iyileştirilmesi yoluyla memnuniyet düzeyi daha da yükseltilebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Smoking Behaviors and Viewpoints of Smoking by Erciyes University, Faculty of Theology Students
    (Springer New York Llc, 2019) Doğan, Mehmet; Çetinkaya, Fevziye; Şenol, Vesile; Nacar, Melis
    Religious beliefs and attitudes contribute to a healthy life by helping individuals avoiding negative behaviors that can affect health. In this respect, clergymen can play an important role in smoking control by being models for the society. This study was conducted to evaluate smoking situations and views on cigarette use by Erciyes University, Faculty of Theology students. In this cross-sectional descriptive research, a questionnaire was conducted with the first and last year students studying in the Faculty of Theology (305). 88.2% of the students (97.0% of the women and 69.6% of the men) have never smoked; 6.9% of them (3.0% freshmen/16.0% senior students) still smoke and 4.9% of them have quit smoking. 81.0% of the smokers have thought of quitting smoking and 47.6% of them have tried to quit smoking. 70.6% of those thinking of quitting smoking stated that religion is motivating their thought of quitting smoking. 73.8% of the students expressed that religious sensitivity could affect smoking, 54.4% stated that smoking was an abomination to religion and 43.3% expressed that religion totally forbids smoking. Some measures need to be taken for fight against smoking, a global and preventable problem. Countries make legislative regulations to solve this problem and in addition to this, individuals such as clergymen and educators should also be mindful for the solution of this problem. © 2019, Springer Science+Business Media, LLC, part of Springer Nature.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Attitude of Managers and Office Workers of the Erciyes University Towards Disability People
    (2018) Şenol, Vesile; Çetinkaya, Fevziye; Nacar, Melis; Baykan, Zeynep; Doğan, Mehmet
    Objective: The aim of this study is to determine the attitudes of the managers and officers towards disabled people by using Questionnaire of Attitude Scale towards Disabled (QASTD) and related factors. Methods: This cross-sectional study was conducted in Erciyes University on 427 people working as managers and officers. Data were collected with a Socio-demographic data form and the Questionnaire of Attitude Scale towards Disabled (QASTD). Results: The mean QASTD score was 77.94±19.74, while that of educational environment was 5.16±2.24, personal characteristics was 13.73±4.86, working life was 16.08±5.00, interpersonal relationships was 15.03±5.02, family life was 7.02±2.29, and competency-independent life was20.90±6.40. Men, older age groups, secondary school graduates and those who have a disabled person in his/her life had more positive attitudes towards disabled people. Conclusion: The mean scores obtained from the QASTD scale and subscales were lower than the cut-off points used for the division of negative and positive attitudes.


| Kapadokya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kapadokya Üniversitesi, Ürgüp, Nevşehir, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim