Sonuç Raporları
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Öğe Simülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi(2024) Başaran, Meral; Yıldız, Ayşegül; Yalap, Rukiye; Çelik, Bilgesu; Sönmez, SinemEbelik ve hemşirelik bölümlerinin lisans eğitimi boyunca aldıkları akademik eğitim hem teorik hem de uygulamalı eğitimi içermektedir. Hastane ortamında fiziki koşulların yetersiz olması ve tüm dersleri içeren uygulama alanı bulunamaması, öğrencilerin uygulamaları pekiştirmesini olumsuz etkilemekte, hayati önem taşıyan klinik bakım ve uygulamalarda yetersiz kalmalarına sebep olmaktadır. Bu sorunun çözümü olarak sağlık alanında simülasyona dayalı uygulama eğitimleri verilmeye başlanmıştır. Böylece ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğini tehlikeye atmadan bilgi, beceri ve tutumlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada her iki meslek grubunda klinik uygulama temeli oluşturmaya yönelik olan “Ebelik Esasları” ve “Hemşirelik Esasları” dersinde kullanılacak olan simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendilerine güvenlerine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma yarı deneysel tasarımda tek grupta yapılmıştır. Ebelik Bölümü 1. Sınıf 42 öğrenci, Hemşirelik Bölümü 1. Sınıf 45 öğrenciden oluşan toplam 87 öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Verilerin toplanması Ebelik Esasları ve Hemşirelik Esasları dersinde gerçekleşmiş ve demografik bilgi formu ve öğrenci memnuniyeti ve öğrenmede kendine güven ölçeği kullanılmıştır. Dersin uygulaması kapsamında, “IV İlaç Uygulama” klinik senaryosu hazırlanmış ve klinik uygulama ve simülasyon laboratuvarında, tam donanımlı simülatör üzerinde öğrencilere uygulama yaptırılmıştır. Tüm öğrencilerin senaryonun tüm aşamalarını tamamlamasının ardından demografik bilgi formu ve öğrenci memnuniyeti ve öğrenmede kendine güven ölçeğini doldurmaları sağlanmıştır. Çalışma 76 öğrenci ile tamamlanmıştır. Çalışma sonucunda Ebelik Esasları ve Hemşirelik Esasları dersinde kullanılan simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin memnuniyetine ve öğrenmede kendine güvenlerine anlamlı etkisinin olduğu bulunmuştur (p<0.05).Öğe Streptozotosin İndüklü Alzheimer Modelinde Arı Ekmeğinin Hepatik Glukoz Metabolizması Üzerine Terapötik Etkisi(2024) Afşar Ebru; Kuzzu, Alev Duygu; Kantar Gül, DenizAmaç: Bu çalışmada Alzheimer hastalığının (AD) sıçan modelinde arı ekmeğinin insülin, serotonin (5-hidroksitriptamin, 5-HT) ve leptin hormonlarında meydana getireceği değişimin glikoz regülasyonu ve kilo değişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Alzheimer hastalığı sıçan modeli, lateral ventriküllere intraserebroventriküler (i.c.v.) Streptozotosin (STZ) enjeksiyonu yoluyla oluşturuldu. Arı ekmeği uygulaması, STZ enjeksiyonundan sonra 3 hafta boyunca oral gavaj ile gerçekleştirildi. Plazmada Leptin, İnsülin, 5-HT düzeyleri ile karaciğer dokusunda Leptin, İnsülin, 5-HT, 5HT reseptör 2B (5HT2B), glukoz taşıyıcı 2 (GLUT2), glukoz 6-fosfataz (G6paz) düzeyleri Elisa kit ile ölçüldü. Açlık kan glukoz düzeyleri glukometre kullanılarak ölçüldü ve HOMA-IR düzeyleri formül kullanılarak hesaplandı. Her bir sıçanın ağırlık değişimi, başlangıç ağırlıklarının son ağırlıklarından çıkarılmasıyla hesaplandı. Bulgular: AD grubunda bulunan sıçanların açlık kan glukoz, plazma insülin ve HOMA-IR düzeyleri ile karaciğer 5-HT, plazma 5-HT ve leptin düzeylerinin azaldığı, karaciğer 5-HT2B ve GLUT-2 düzeyleri ile kilo kaybının arttığı görüldü. Arı ekmeği tedavisinin bu hayvanlarda karaciğer 5-HT2B, G6paz düzeyleri ve plazma leptin düzeylerini önemli ölçüde artırdığı, ayrıca plazma 5-HT, karaciğer 5-HT ve GLUT-2 düzeyleri ile kilo kaybını belirgin şekilde artırdığı görüldü. Ayrıca arı ekmeğinin plazma insülin düzeyini etkilemeden açlık kan glukoz düzeylerini azalttığı saptandı. Sonuç: Bu sonuçlar, AD grubundaki sıçanların karaciğer dokusunda glukoz metabolizmasının anti-diyabetik savunma sistemi oluşturacak şekilde modüle edildiğini gösterdi. Arı ekmeği uygulamasının Alzheimer oluşturulmuş sıçanlarda leptin aracılı insülin duyarlılığını artırarak açlık kan glukoz düzeylerini azalttığı saptandı.Öğe Sırt Ağrısı Olan Bireylerde Torakal Mobilizasyon Egzersizleri ile Klasik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tekniklerinin Fonksiyonellik ve Ağrı Üzerinde Etkisinin Karşılaştırılması(2024) Doğan, KadirhanKas-iskelet sistemi rahatsızlıkları tüm yaş gruplarını ve cinsiyetleri etkileyen, engelliliğe neden olabilen ve güç kaybı yaratan önemli halk sağlığı sorunudur. Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) 14 ülkede birinci basamak sağlık merkezlerinde yaptığı bir araştırmada, ağrının en sık sırt, baş ve eklemlerde olduğu bildirilmiştir. Uzun çalışma saatleri boyunca sabit pozisyonlarda bulunmak zorunda kalan kişiler, bu statik pozisyonlar nedeni ile ağrı yaşamakta ve yaşam kaliteleri olumsuz yönde etkilenmektedir. Statik postürler, kasların gerilmesine ve gevşeyememesine neden olmakta, o bölgede kan dolaşımının azalmasına ve metabolik atıkların birikmesine neden olmaktadır. Bu projeye sırt ağrısı yaşayan 30 birey katıldı. Bilgilendirme ve Onam Formunu dolduran bireyler 15’er kişilik iki gruba ayrıldı ve yaşam kalitesi, ağrı, yaş, cinsiyet vb bilgileri alındı. 3 hafta boyunca haftada 5 gün bir gruba klasik fizik tedavi yöntemleri; bir gruba klasik fizik tedavi yöntemlerine ek olarak torakal mobilizasyon egzersizleri uygulandı. Verilerin istatistiki analizlerinde SPSS 22,0 programı kullanıldı.Öğe Simülasyona Dayalı Öğretimin, Öğrenme ve Etik Duyarlılık Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi(2024) İçigen, Ayşegül YıldızGiriş: Simülasyon teknolojileri, hemşirelik öğrencilerinin hasta güvenliğini riske atmadan gerçekçi senaryolara katılmalarına olanak tanıyarak öğrenme deneyimlerini geliştirerek sağlık eğitiminin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Amaç: Bu çalışma, simülasyon tabanlı eğitimin hemşirelik öğrencilerinin öğrenme çıktıları ve etik duyarlılık üzerindeki etkilerini araştırmak için yürütülmüştür. Yöntem: Yarı deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Kırk beş birinci sınıf hemşirelik öğrencisi, yaşamsal bulguların değerlendirmesi ve ilaç uygulama senaryolarını içeren üç haftalık bir simülasyon programına katılmıştır. Veri toplama, simülasyonla öğrenmenin değerlendirilmesi ölçeği ve uyarlanmış etik duyarlılık ölçeği kullanılarak yapılan ön testleri, son testleri ve izlem değerlendirmelerini içermektedir. İstatistiksel analizler SPSS'de, anlamlılık düzeyi p< 0,05 olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Simülasyon tabanlı öğrenme puanlarında eğitimden hemen sonra ve bir ay sonra önemli gelişmeler gözlenmiştir (p< 0,05). Ancak, değerlendirmeler arasında etik duyarlılık puanlarında önemli bir fark görülmemiştir (p = 0,85). Sonuç: Simülasyon tabanlı eğitim öğrenme sonuçlarını belirgin şekilde iyileştirirken, etik duyarlılık üzerindeki etkisi sınırlı kalmaktadır. Etik eğitimin simülasyon uygulamalarıyla bütünleştirilmesi, kapsamlı bir hemşirelik eğitiminin teşvik edilebilmesi ve öğrencilerin hem teknik yeterliliklerini hem de etik farkındalıklarını geliştirebilmeleri için önemlidir.Öğe Periodontitis Tanısı Almış Bireylerde Kortizol Düzeylerinin Değişimi Ve Bu Değişimin Kinurenin Yoluna Etkisinin İncelenmesi(2024) Afşar, EbruAmaç: Bu çalışmada, periodontitisli (PD) bireylerin tükürük örneklerinde kortizol seviyeleri ve kinürenin (KYN) metabolizması değişiklikleri ile periodontal parametreler arasındaki ilişki araştırıldı. Yöntem: 20 periodontitis hastasından ve 20 periodontal olarak sağlıklı kontrol bireyinden tükürük örnekleri toplandı. Örnekler kortizol, interferon-gama (IFN-?), Triptofan (TRP), KYN, kinürenik asit (KYNA) ve kinolinik asit (QA) açısından Elisa kiti ile ölçülerek analiz edildi. İndolamin-pirol 2,3 dioksijenaz (IDO) aktivitesi KYN/TRP oranı kullanılarak hesaplandı. Klinik periodontal parametreler olan (plak indeksi (PI), sondalama cebi derinliği (PPD), dişeti çekilmesi (GR), klinik ataşman kaybı (CAL) ve sondalama sırasında kanama (BOP)) kaydedildi. Bulgular: Klinik parametreler periodontitis grubunda anlamlı derecede daha yüksekti (p < 0,001). Tükürük Kortizol, IFN-?, TRP, KYN, KYNA, QA düzeyleri ve KYN/TRP oranı periodontitis grubunda kontrol grubuna göre anlamlı derecede daha yüksekti (p < 0,001). PPD, BOP, PI ve CAL tükürük kortizol düzeyleriyle anlamlı derecede pozitif korelasyon gösterdi. Ayrıca tükürük kortizol düzeyleri tükürük KYN/TRP oranıyla anlamlı derecede pozitif korelasyon gösterdi. Sonuç: Bulgularımız stres belirteci kortizolün periodontal inflamasyon ve triptofan-kinürenin metabolizmasında rol oynadığını göstermektedir.Öğe Sıra Dışı Bir Motivasyon: Dışsal Motivasyon Araçlarının Etkisinin EEG ile İncelenmesi(2024) Sunman, GözdeDışsal motivasyon araçlarının çalışanlar üzerindeki etkilerinin elektroensafalografi (EEG) ile ölçülmesi amaçlanan bu çalışma, ön test - son test şeklinde iki ana değerlendirme aşamasını içeren deneysel bir çalışmadır. Deneye Aksaray’daki bir anonim şirketin 15 muhasebe personeli katılmıştır. EEG aktivitesine dayalı nörometrikler yoluyla aktive edici bir görev sırasında farklı motivasyon araçları (müzik, koku ve parasal ödül)) uyaran olarak verildiğinde beyindeki elektriksel aktiviteleri ölçülerek, EEG dalga formları analiz edilmiştir. Kaydedilen sinyaller alt bantlara (alfa ve beta) ayrılmış ve her bir bantta verilerin güç yoğunlukları, güç spektral yoğunluğu yöntemiyle hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; dışsal motive edici müzik ve koku uyaranına maruz bırakılan deneklerin oksipital bölgedeki alfa dalgası, parasal ödül uyaranına maruz bırakılan deneklerin oksipital ve santral bölgedeki alfa dalgası istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Bu bulgular, dışsal motivasyon kaynaklarının çalışanların performansı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ve bu etkinin beyin aktivitesi düzeyinde ölçülebilir olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla, işyerlerinde motivasyonun artırılması ve performansın iyileştirilmesi amacıyla dışsal motivasyon araçlarının etkin bir şekilde kullanılması önerilmektedir.Öğe Üniversite Öğrenci Laboratuvarlarında Açık Kaynak Kodlu İşletim Sisteminin Kullanılmasının Üniversite Bilişim Altyapısı Yönetim Sürecine ve Öğrenci Laboratuvarlarının Kullanılmasına Etkisinin Araştırılması(2024) Keskin, ÜmitBu araştırma uygulama projesi, üniversite öğrenci laboratuvarlarında açık kaynak kodlu işletim sistemi olan Pardus'un kullanılmasının üniversite bilişim altyapısı yönetim sürecine ve öğrenci laboratuvarlarının kullanılmasına etkisini araştırmayı amaçlamıştır. Proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve elde edilen bulgular şu şekildedir. Proje kapsamında Kapadokya Üniversitesi'nde üç yeni öğrenci laboratuvarı açılmış ve bu laboratuvarlarda Pardus işletim sistemi kullanılmıştır. Pardus'un kurulumu, yönetimi ve izlenmesi süreçleri titizlikle yürütülmüş ve laboratuvarlarda başarılı bir şekilde uygulanmıştır. Pardus'un kullanılmasıyla ilgili olarak, Üniversite Bilgi Sistemleri Yönetimi açısından bir dizi değerlendirme çalışması yapılmıştır. Lisanslı paket işletim sistemlerine göre avantajlar ve dezavantajlar belirlenerek, Pardus'un üniversite bilişim altyapısı yönetim sürecine etkisi incelenmiştir. Projenin bir diğer önemli bileşeni, öğrencilerin Pardus işletim sistemini kullanma süreçlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesidir. Öğrencilerin deneyimleri ve geri bildirimleri, Pardus'un öğrenci laboratuvarlarında kullanılmasının etkilerini anlamak için önemli bir veri kaynağı olmuştur. Proje sonuçlarına dayanarak, eğitim kurumlarında açık kaynak kodlu işletim sistemlerinin kullanımının yaygınlaştırılması için çeşitli tavsiyeler sunulmuştur. Bu tavsiyeler, ulusal işletim sistemi olan Pardus'un kullanımının teşvik edilmesi ve benzer projelerin diğer üniversitelerde de uygulanması için yol gösterici olacaktır. Bu proje sonuç raporu, Pardus'un üniversite öğrenci laboratuvarlarında kullanılmasının önemini vurgulamakta ve açık kaynak kodlu yazılımların eğitim kurumlarında yaygınlaştırılmasının faydalarını ortaya koymaktadır. Elde edilen bulguların, üniversitelerin bilişim altyapısını iyileştirmek ve öğrencilerin teknolojiye erişimini artırmak için kullanılması beklenmektedir.Öğe Kapadokya Üniversitesi Bilişim Sistemi ve Uygulamalarına Dair Kullanıcı ve Yetkilendirme İşlemlerinin Bir Remote Authentication Dial-in User Service (RADIUS) Sunucusu Aracılığıyla Merkezî ve Güvenli Hâle Getirilmesi ile Bunun Üniversite Kullanıcı Yönetim Sürecine Etkilerinin Belirlenmesi(2024) Keskin, ÜmitBu projede, üniversitelerde kullanılan farklı sistemler üzerindeki kullanıcı hesaplarının tek bir sistem üzerinden yönetilebilmesi amacıyla açık kaynak kodlu RADIUS (Remote Authentication Dial-In User Service) sisteminin kurulması amaçlanmıştır. RADIUS, kullanıcı kimlik doğrulama, yetkilendirme ve hesap yönetimi (AAA: Authentication, Authorization, Accounting) işlemlerini merkezi bir yapıda yönetmeyi mümkün kılan bir protokoldür ve Üniversite ortamında çeşitli bilişim sistemleri ve ağ hizmetlerinin artmasıyla birlikte, bu sistemler üzerindeki kullanıcı hesaplarının ve erişim yetkilerinin yönetimi giderek daha karmaşık hale gelmiştir. Bu nedenle, tüm bu süreçlerin daha etkin ve güvenli bir şekilde yönetilebilmesi için RADIUS sisteminin kurulması ve değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Proje iki ana başlık altında yürütülmüştür. İlk olarak, RADIUS sisteminin kurulması amacıyla gerekli donanım ve yazılım bileşenleri temin edilerek, Mustafapaşa Kampüsü’ndeki laboratuvarlarda kurulmuştur. Bu aşamada, bir RADIUS sunucusu ile ilgili donanım ve ağ bileşenleri kurulmuş ve gerekli konfigürasyonlar tamamlanmıştır. Bu süreçte donanım ve yazılım bileşenlerinin uyumu ve sistemin stabil çalışması sağlanmıştır. Ayrıca, ağ performansı üzerinde yapılan incelemelerde kullanıcı yetkilendirme süreçlerinde iyileşme gözlemlenmiştir. İkinci aşamada, RADIUS sistemi üniversite bünyesindeki çeşitli sistemlerle entegre edilmiştir. Bu sistemler arasında Active Directory ve Öğrenci İşleri Otomasyonu bulunmaktadır. Her bir sistemle yapılan entegrasyon süreçlerinde, RADIUS sisteminin entegrasyon kabiliyeti, entegrasyon sürecinde harcanan efor ve zorluk derecesi, entegrasyon sonrası kullanıcılara yönelik etkiler ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu süreçte, merkezi bir yetkilendirme sisteminin üniversite genelinde güvenliği artırdığı ve yönetim süreçlerini kolaylaştırdığı tespit edilmiştir. Merkezi bir RADIUS sistemi sayesinde, kullanıcı yetkilerinin belirlenmesi ve denetlenmesi süreçlerinde standardizasyon sağlanmış ve ağ üzerindeki tüm erişim denemeleri merkezi olarak kayıt altına alınmıştır. Bu durum, olası güvenlik ihlallerinin tespit edilmesini kolaylaştırmış ve üniversite ağındaki güvenlik seviyesini artırmıştır.Öğe Kabin Eğitim Seti Geliştirilmesi(2024) Odabaşoğlu, ŞenerHavacılık, emniyeti temel alan bir sektör olması nedeniyle havayolu firmaları, çalışanlarının eğitimini en öncelikli faaliyetlerden biri olarak görmektedir. Gerçekleştirilen uçuşların ve genel olarak tüm hava operasyonlarının emniyeti, personellerinin eğitimlerine bağlıdır. Dolayısıyla, havada olağanüstü olayların meydana gelmesi durumunda, yolcuların uçaktan güvenli ve zamanında tahliyesi uçuş ekibinin sorumluluğundadır. Olağanüstü ve kritik durumlarda doğru müdahaleler, yüksek kaliteli eğitimler almayı gerektirir. Kabin memurlarının en önemli görevleri, kritik bir durumda uçağın zamanında ve güvenli bir şekilde tahliyesini sağlamaktır. Bunu ciddi bir zorluk yaşamadan yapabilmek için talimatlara uymak, yetkin eğitimler almak ve simülasyonlardan geçmek zorundadırlar. Yapılan araştırmalar, öğreniminin en etkili öğretim şeklinin deneyimsel/pratik eğitim olduğunu göstermiştir. Bununla beraber gerçekçi koşullar altında tekrarlanan eğitimin, gerçek bir acil durum sırasında kabin ekibinin yaşadığı stres miktarını azalttığı bilinmektedir. Çünkü stres, kriz durumunun üstesinden gelmek için algılanan gerekli yetkinlik ile kişinin yeterliliğinin iç imajı arasındaki bilinçsiz karşılaştırmadan kaynaklanmaktadır. Böylece, eğitimde ilave gerçekçilik, kursiyerlerin acil durumla başa çıkma konusunda güvenlerine katkıda bulunmaktadır. Bu kapsamda, kabin memuru adaylarına sınıf ortamında öğretilen acil durum prosedürleri hakkında bilgi ve bu prosedürleri gerçekçi bir eğitim ortamında aktarılmasını temin için kabin eğitim seti geliştirilmiştir. Gerçekleştirilen bu eğitim seti ile sivil havacılık kabin hizmetleri öğrencilerimizin eğitimlerinin verimini artırılmış ve uçak içerisinde yaşayacakları durumları simüle ederek deneyim kazanmaları sağlanmıştır. Bununla beraber UGMB, HEE ve UT öğrencilerimize, kabin içi ile ilgili söküm-takım-bakım ve onarım olarak yeterli düzeyde pratik eğitim yapması sağlamıştır.Öğe Dil ve Konuşma Bozukluklarında Teleterapi ve Geleneksel Yüz-Yüze Terapi Programlarının Etkililiklerinin Karşılaştırılması(2024) Yalap, RukiyeDil ve konuşma bozukluklarının sağaltımında geleneksel yüz-yüze terapi uygulamaları uzun yıllardır kullanılmaktadır. Özellikle son yıllarda COVID-19 pandemisiyle birlikte çevrimiçi dil ve konuşma terapisi hizmetleri yaygınlaşmaktadır. Bu projenin amacı afazi, konuşma sesi bozukluğu ve gelişimsel dil bozukluğu olan bireylere uygulanan yüz-yüze dil ve konuşma terapisi programları ve çevrimiçi olarak uygulanan teleterapi programlarının etkililiğinin karşılaştırılmasıdır. Bu amaçla proje kapsamında Kapadokya Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Eğitim, Uygulama ve Araştırma Ünitesi’nde 2000 seansın üzerinde yüz-yüze ve çevrimiçi dil ve konuşma terapisi hizmeti sağlanmıştır. Dil ve Konuşma Terapisi lisans programı dördüncü sınıf öğrencileri Klinik Uygulama ve Mesleki Uygulama dersi kapsamında uygulamalarını yürütmüşlerdir. Ayrıca terapiye gelen danışanlardan alınan bilgilendirilmiş onam ile değerlendirme ve terapi videoları derslerde öğrencilere eğitim amaçlı izletilmiştir. Proje kapsamında bir adet TÜBİTAK 2209-A projesi, bir adet ulusal sözel bildiri, bir adet ulusal hakemli dergilerde makale, bir adet yüksek lisans tezi ve iki adet lisans bitirme projesi tamamlanmıştır.Öğe UNESCO-MOST/BRIDGES Sürdürülebilirlik Bilimi Koalisyonu Kuruluş Çalıştayı(2020) Akıllı, Sinan; Atasoy, EmrahKapadokya Üniversitesi Çevreci Beşeri Bilimler Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından UNESCO – Sosyal Dönüşüm Yönetimi (MOST) Programı bünyesinde yeni bir program başlatılması için yapılan kuruluş çalıştaylarının sonuncusu gerçekleştirildi. Koronavirüs pandemisi tedbirleri nedeniyle Microsoft Teams üzerinden 6 - 7 Temmuz 2020 tarihlerinde gerçekleştirilen “UNESCO-MOST/BRIDGES Sürdürülebilirlik Bilimi Koalisyonu Kuruluş Çalıştayı” 17 farklı ülkeden 47 katılımcıyı bir araya getirmiştir. Çalıştayda, Koalisyon’un yönetişim, resmileşme ve stratejik kalkınma hedefleri ele alındı. Amaçların ve ortaklıkların zenginleştirilmesinde dünyanın farklı yerlerinden çeşitli topluluklarla işbirlikleri kurmanın önemi vurgulandı.Öğe Kapadokya Ekonomi Toplantıları - III(2019) Yıldız, Rıfat20.11.2019 tarihinde Oktay Sinanoğlu Konferans Salonu'nda gerçekleştirdiğimiz Kapadokya Turizminde Pazar ve Ürün Çeşitlendirmesi: Mevcut Durum, Sorunların Tespiti ve Çözüm Önerileri - Kapadokya Ekonomi Toplantıları - III adlı panel toplantımızı Nevşehir Valisi İlhami Aktaş, Kayseri Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, Ürgüp Belediye Başkanı Mehmet Aktürk, Ahiler Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Bekir Varol, öğretim elemanlarımız, öğrencilerimiz ve sektörden davet ettiğimiz turizmcilerin katılımlarıyla gerçekleştirdik. 2 oturumdan oluşan toplantı soru-cevap ardından sonlandı.Öğe Patristik Edebiyat, Bizans Sanatı ve Kapadokya Kiliseleri(2020) Ünser, Şükran28 Şubat 2020'de, 19:00-21:20 saatleri arasında, Hacı Bektaş-ı Veli Üniversitesi Öğretim Üyesi, Doç Dr. Tolga Uyar tarafından "Patristik Edebiyat, Bizans Sanatı ve Kapadokya Kiliseleri" isimli, 2 bölümlü bir seminer verilmiştir. 14-16 Şubat 2020 tarihinde Kapadokya Araştırma Merkezi ve Sürekli Eğitim Merkezi işbirliğinde organize edilen, "Hristiyanlığın İnşaasında Kapadokyalı Babaların Rolü" isimli Eğitim Semineri kapsamında planlanan ve hocamızın sağlık problemi nedeniyle ertelenen bir seminerin telafisi biçiminde gerçekleşmiştir. Bu nedenle, dışarıya kapalı biçimde ve söz konusu eğitim seminerinde yer alanların katılımıyla gerçekleşen seminer, Enstitü Konağı'nda canlı olarak ve aynı zamanda, şehir dışındaki katılımcıların eşlik edebilmesi için ALMS üzerinden takip edilecek şekilde teknik alt yapıyla kaydedilmiştir.