Turizm Rehberliği Anabilim Dalı - Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Dissecting Turkey’s Tourism Development Model: A Political Economy Approach(2025) Yüce, AliSince the 1980s, tourism has been employed as a means of economic growth rather as an end, compromising essential resources and disregarding sustainability principles concerning sociocultural values and environmental assets. Many countries have significantly benefited economically from tourism activities due to the ideologically driven paradigm shift, particularly with the adoption of neoliberal policies. However, there is conflicting evidence and assertations in the literature about the success story of tourism-based development strategies. Despite the diversity of discussions, there is limited understanding of the fundamental variables affecting Turkish tourism development plans. Hence, this study systematically and critically analyzes existing literature to enhance the scope, content, and understanding of the theoretical foundations of the tourism development process. This study also provides suggestions and identifies limitations for further research in the domain of tourism.Öğe AKILLI TELEFONLARIN VE MOBİL UYGULAMALARIN TURİZMDEKİ ROLÜ: YENİ NESİL SEYAHAT DENEYİMİ(Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, 2024) Boz, Mustafa; Yuce, AliYeni nesil iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ve daha sofistike uygulamaların ortaya çıkması, seyahat ve turizm sektörü de dahil olmak üzere işletmelerin iş yapma biçimlerini önemli bir şekilde etkilemektedir. Günümüzde, akıllı telefonlar, internet bağlantısı ve uygulamalar, bir turistin seyahat sırasında en vazgeçilmez ihtiyaçları haline gelmiştir. Bu çalışma: a) Turistlerin akıllı telefonları ne ölçüde kullandığını belirlemek, b) Bu cihazları benimsemelerini etkileyen unsurları belirlemek ve c) Seyahat sırasında bağlantılı uygulamaların kullanım motivasyonlarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Mevcut turizm literatüründe gelişen teknolojilerin ziyaretçiler üzerindeki etkisini araştıran çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu araştırmada tesadüfi olmayan örneklem yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak katılımcılarla sosyal medya uygulamaları üzerinden ve bir araya gelinerek veri toplanılmıştır. Araştırmaya katılanların tamamı seyahatlerinde akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtmişlerdir. Çalışmanın izlediği yöntem ve kapsamlı analiz yaklaşımı ile teori ve uygulama açılardan turizm literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Gastronomi turizmi kapsamında Antalya lezzet rotası(2024) Duman, Ahmet; Güneş, Saniye GülYöresel mutfak mirasının gastronomi turizmi amacıyla değerlendirilmesinin destinasyonların turizm ürünlerini çeşitlendirmelerine ve yerel kalkınmaya olumlu etkileri bulunmaktadır. Bu bağlamda, Türkiye’nin en fazla turist çeken destinasyonlarından birisi olan Antalya’nın geleneksel deniz, kum, güneş düşüncesinin dışına çıkılarak gastronomik ürünlerinin de ortaya çıkarılması oldukça fazla önem taşımaktadır. Bu çalışmada dünden bugüne Antalya mutfak kültüründe yer alan ürünler nitel analiz yöntemlerinden birisi olan belge incelemesi yönteminden yararlanılarak incelenmiştir. Bu kapsamda çalışmada resmi kamu kurum ve kuruluşlarına ait 7 farklı web sayfası, 2 bilimsel makale, 2 tez ve 1 kitap bölümü olmak üzere toplam 12 kaynak incelenmiştir. Çalışmada Antalya ilinde deneyimlenen gastronomik ürünler, ait olduğu yöreye göre gruplandırılmıştır. Çalışma, Antalya’nın sahip olduğu mevcut gastronomi turizmi potansiyelinin harekete geçirilmesi amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmanın ayrıca, deneyimlenebilecek gastronomik ürün çeşitliliğinin vurgulanması sayesinde yerli ve yabancı turistlerce destinasyonun talep edilmesine katkılar sunacağı da varsayılmaktadır.Öğe SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ TURİZMİ KAVRAMININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ(Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2022) Çetin, Betül; Bora, DuyguBu araştırmada alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği olan kelime ilişkilendirme testi (KİT) aracılığıyla Nevşehir’de 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin yiyecek içecek departmanı müdürlerinin sürdürülebilir gastronomi turizmi kavramına ilişkin bilişsel yapılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılanlarla yüz yüze görüşmeler yapılarak sürdürülebilir gastronomi turizmi anahtar kavramı verilmiş ve belli bir süre içinde bu anahtar kavramın akıllarına getirdiği kelimeleri yazmaları istenmiştir. Kelime ilişkilendirme testi sonucunda kelimelere ait frekans ve ana kavramlar tablosu oluşturulmuştur. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların anahtar kavram ile en çok ilişkilendirdikleri ana kavramlar yöresel ürünler, kaynak yönetimi, eğitim, yenilik, devamlılık, çevre, üretim ve kültür olmak üzere 8 kategoride toplanmıştır. Ayrıca anahtar kavrama yönelik olarak katılımcıların kurdukları ilgili cümleler, içerdikleri anlam ve sahip oldukları özelliklere göre sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Kurulan cümlelerde anahtar kavram ile ilgili kavram yanılgılarına sahip olunduğu da tespit edilmiştir.