Yazar "Bahar, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 50
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Comparative Analysis Between the Numbers of Tourist Guides and the Tourists Visiting Turkey(Journal of Humanities and Tourism Research, 2021) Cansu, Emrullah; Bahar, MehmetTourism activities are increasing day by day and showing innovations. These innovations highlight the need of the person to lead in the tourism activities that it accompanies. Tourist guides tell the foreign languages they want, the country's history, cultural, natural etc. are the people who tell their beauties and heritages to those who visit their country. People, by their nature, needed people who will constantly guide through the ages because they did not know in detail about their first visit to an area and security measures. In this respect, the importance of the guides who first meet and lead the tourists entering their countries is increasing day by day. Aim of the research is to determine the number of guides per tourist in Turkey and to determine which foreign languages are missing by determining an average in the light of the data obtained. In order to ensure these, in the study, the Ministry of Culture and Tourism 2019 "Ministry Certified and Municipal Certified" accommodation statistics and the "Number of Guidelines by Languages" statistics according to TUREB data of 2020 were used. As a result, it has been shown to be lacking in some foreign language guides and suggestions were made.Öğe A PROPOSAL FOR SMART RESTAURANT BUSINESS DEVELOPMENT.(L.N. GUMILYOV EURASIAN NATIONAL UNIVERSITY, 2020) Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Tercan, TanselThe process that starts with the customer entering the restaurant and ends with the account payment refers to the restaurant management process. Various methods have been used in this process until today to increase customer satisfaction and reduce costs. Examples of these systems are the hand terminal of the waiters and the order terminals in the kitchens. It is observed that the new generation technologies that have entered our lives with Industry 4.0 have changed the restaurant business development and management processes. Therefore, the study focused on the potential usage areas of new generation technologies in restaurant business development and management process. In the study, suggestions were proposed about what the customers’ expectations from the restaurants will be in the future in terms of the new technologies.Öğe Akıllı Turizm ve Süper Akıllı Turist Kavramları Işığında Geleceğin Turizm Rehberliğine Bakış(Detay Yayıncılık, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusGünümüzde sıkça söz edilen ve Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen dördüncü endüstri devrimine robotlaşma, Nesnelerin İnterneti, yapay zeka, sensörler, bilişsel teknolojiler, nanoteknoloji, İnternetin Hizmetleri, kuantum bilişim, giyilebilir teknolojiler, arttırılmış gerçeklik, akıllı sinyalizasyon, akıllı robotlar, büyük veri, 3D ve akıllı şebekeler gibi yeni nesil teknolojiler yön vermiştir. Endüstri 4.0 teknolojileri hayatımızda iş yapma, iletişim, eğitim gibi alanlarda hızla kullanılarak iş ortamları ve yaşam tarzlarını değiştirmeye başlamıştır. Dolayısıyla teknolojiden hızla etkilenen turizm endüstrisinin de bu teknolojilere uyum sağlamaya başlamasıyla Turizm 4.0 kavramı ortaya çıkmıştır. Özellikle Z kuşağı turist sayısının artmasıyla turizm sektöründe teknoloji yer bulmuştur. Bu kapsamda Turist 5.0 olarak isimlendirilen süper akıllı turist kavramı konuşulmaya başlanmıştır. Bundan dolayı çalışmanın amacı geleceğin süper akıllı turistleri kapsamında turizm rehberliğini incelemek, turizm rehberliği alanında yeni nesil teknolojilerinin kullanım alanlarının belirlenmesi ve bu doğrultuda turizm rehberliği için önerilerde bulunmaktır.Öğe Akıllı Turizm ve Süper Akıllı Turist Kavramları Işığında Geleceğin Turizm Rehberliğine Bakış(Adnan Menderes Üniversitesi, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusGünümüzde sıkça söz edilen ve Endüstri 4.0 olarak isimlendirilen dördüncü endüstri devrimine robotlaşma, Nesnelerin İnterneti, yapay zeka, sensörler, bilişsel teknolojiler, nanoteknoloji, internet hizmetleri, kuantum bilişim, giyilebilir teknolojiler, arttırılmış gerçeklik, akıllı sinyalizasyon, akıllı robotlar, büyük veri, 3D ve akıllı şebekeler gibi yeni nesil teknolojiler yön vermiştir. Endüstri 4.0 teknolojilerinin hayatımızda iş yapma, iletişim, eğitim gibi alanlarda artarak kullanılması iş ortamları ve yaşam tarzlarını değiştirmiştir. Dolayısıyla teknolojiden hızla etkilenen turizm endüstrisinin de bu teknolojilere uyum sağlamaya başlamasıyla Turizm 4.0 kavramı ortaya çıkmıştır. Özellikle Z kuşağı turist sayısının artmasıyla turizm sektöründe teknoloji yer bulmuştur. Bu kapsamda Turist 5.0 olarak isimlendirilen süper akıllı turist kavramı tartışılmaya başlanmıştır. Süper akıllı turistlerin teknoloji bağlamında profesyonel turist rehberlerinden beklentileri de değişmeye başlamıştır. Bundan dolayı çalışmanın amacı geleceğin süper akıllı turistleri kapsamında turizm rehberliğini incelemek, turizm rehberliği alanında yeni nesil teknolojilerinin kullanım alanlarını belirlemek ve bu doğrultuda turizm rehberliği için önerilerde bulunmaktır.Öğe Alternatif Turizmde Sürdürülebilirlik: Kış Turizmi ve Ekoloji İlişkisi(Paradigma Akademi, 2019) Yüzbaşıoğlu, Nedim; Bahar, Mehmet; Gün, GamzeTurizm sektörünün ekolojiye vermiş olduğu olumsuz etkileri azaltmak adına „Sürdürülebilir? esaslara dayanan alternatif turizm çeşitleri ortaya çıkmıştı. Alternatif turizm çeşitlerinden biri olan kış turizmi, destinasyonlarda gerçekleştirilen faaliyetlerden kaynaklı ekolojiye zarar vermektedir. Literatür incelendiğinde kış turizminin ekolojiye etkisinden bahseden yeteri kadar çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, kış turizminin olumsuz ekolojik etkilerini ortaya koyarak literatüre katkı sağlamaktır. Literatür tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, kış turizminin ekolojiye olumsuz etkileri ortaya konmuş ve çeşitli önerilerle çalışma desteklenmiştir.Öğe Bayburt Turizm Tanıtım ve Geliştirme Yol Haritası(Kapadokya Üniversitesi, 2023) Gülcan, Bilgehan; Sakal, Halil Burak; Bahar, Mehmet; Abca, AlperBayburt Turizm Tanıtım ve Geliştirme Yol Haritası kapsamında ilin 2028 yılı turist sayısı hedefi, yabancı turist için yaklaşık 1,1 bin kişi ve yerli turist için yaklaşık 46,1 bin kişi; turizm geliri hedefi ise toplamda yaklaşık 8,6 milyon ABD doları olarak tespit edilmiştir. Mevcut rakamlar ve tahminler, ilin yerli ziyaretçiler odaklı turizm yaklaşımının artarak devam etmesi gerektiği, elde edilen deneyim ile sonrasında yabancı ziyaretçileri daha etkin biçimde hedeflemesi gerektiği anlaşılmaktadır. Bu hedeflere ulaşabilmesi için yapılması gereken başlıca faaliyetler ile bu faaliyetlere yönelik kısa vadeli politika önerileri, Bayburt Turizm Tanıtım ve Geliştirme Yol Haritası’nda ortaya konmuştur. Bir destinasyonun turistik cazibesini koruyarak turizm gelirlerini sürdürebilmesi ve artırabilmesi, turizm kaynakları ve bu kaynakları turizm ürünü olarak sunmadaki gücüne bağlıdır. Kısa bir zaman öncesine kadar gelen ziyaretçi sayısı, gelir, yatak kapasitesi, lüks otellerin sayısı gibi nicel verilere göre ölçülen turizmdeki rekabet gücü, özellikle Covid-19 salgınının da etkisi ile günümüzde yerine konamayacak doğal, beşerî ve kültürel kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve risklere karşı dayanıklılığı ile ölçülmektedir. Buradan hareketle, Bayburt Turizm Tanıtım ve Geliştirme Yol Haritası kapsamındaki tüm başlıklarda, sürdürülebilirlik ve dayanıklılık kavramları ilke ve yaklaşım olarak benimsenmiş, ayrıca “Sürdürülebilir Turizm Uygulamalarını Geliştirme” başlığıyla konu, özel ve müstakil olarak da ele alınmıştır. Yol Haritası hazırlık sürecinde Bayburt İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu paydaşları ile 25.09.2023 tarihinde çevrim içi arama konferansı gerçekleştirilmiş ve ile özel, öncelikli geliştirme başlıkları ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nce dağıtımı yapılan ve önceden hazırlanmış İl Politika Tespit Formu ve İl Risk Analiz Anketi olmak üzere iki adet anket formu da il paydaşlarına elektronik ortamda iletilmiş ve sonuçları analiz edilerek metne eklenmiştir. Bu kapsamda Bayburt Turizm Tanıtım ve Geliştirme Yol Haritası, ilin destinasyon yönetim sorumluluğunu üstlenen Bayburt Tanıtım ve Geliştirme Kurulu için sürdürülebilir ve gelir etkisi yüksek turizm gelişimi kapsamında oluşturulan başlıklarla bir rehber niteliği taşımaktadır.Öğe DESTİNASYON YÖNETİMİNDE REHBERLİKTE ALAN UZMANLIĞI(Nobel Yayıncılık, 2021) Bahar, Mehmet; Cansu, EmrullahTurizmin ülke ekonomileri nezdindeki önemi her geçen gün daha da iyi anlaşılması sebebiyle özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülke- lerin içinde bulundukları dar boğazdan kurtulmanın yegâne çaresi olmuştur. Bu sebeple son 40 yıldır Türkiye turizmde yapmış olduğu atılımlar nedeniyle dünyanın sayılı turizm destinasyonları arasına girmeyi başarmıştır. Elde ettiği bu başarıyı perçinlemek ve daha da ileri götürebilmek için gerek var olan turizm merkezlerini gerekse yeni açılacak bölgeleri “Destinasyon Yönetimi” mantığıyla bütüncül bir şekilde ele almalı ve ardından politika ve uygulamalarını buna uygun bir şekilde geliştirmelidir. Bu sebeple turizmin olmazsa olmazı olan konaklama işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve turist rehberliği ala- nında var olan sorunların ivedilikle giderilmesi çok önemlidir. Bu kapsamda 2012 yılında çıkmış olan 6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu’nun eksikliklerinin giderilerek turist rehberliği mesleğin- de son 19 yıldır yaşanmış olan sorunları giderici ve gelecekteki potansiyel turizm yönelimlerini karşılayacak düzenlemelerin yapılması zaruridir. Her alanda olduğu gibi turist rehberliği mesleğinde de ülke turizminin ihtiyaç duyduğu “alan uzmanları” nın yetiştirilmesi bu açıdan önemlidir.Öğe Ecotourism research: a bibliometric review(Tourism & Management Studies, 2023) Dinç, Abdurrahman; Bahar, Mehmet; Topsakal, YunusThe paper aims to examine the trends and evolution of ecotourism research in the last 20 years, highlighting co-citations, collaborations, and emerging research themes. A total of 1387 ecotourism-related research from the Web of Science (WoS) database from 1991 to 2021 were analyzed in some bibliometric analyses using CiteSpace V software. The WoS database was scanned using the terms “ecotourism” and “eco-tourism.” While scanning, the “Hospitality, Leisure, Sport, and Tourism” field was selected for filtering, and articles published by September 12, 2021, were accessed. The most frequently studied cluster of topics related to ecotourism includes the creation of local benefits, ecotourism intentions, and community empowerment. The three most frequently used keywords related to ecotourism are “ecotourism,” “tourism,” and “conservation.” The outcome of this research constitutes a unique contribution to the area of ecotourism. The study provides an in-depth bibliometric analysis of publications and identification of important research trends. It also identifies possible avenues for future research in the knowledge domain of ecotourismÖğe Endüstri 4.0 Çağında ‘Akıllı’ Olma Yolunda Oteller İçin Öneriler(Mersin Üniversitesi Yayınları, 2018) Topsakal, Yunus; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Bahar, MehmetGünümüzde işletmeler Nesnelerin İnterneti, yakın saha iletişimi, küresel konumlandırma sistemleri, beacon, mobil uygulamalar ile Endüstri 4.0 çağının etkisine girmeye başlamıştır. İşletmeler hayatta kalabilmek ve rekabet avantajını kaybetmemek için yeni çağa ayak uydurmak için bazı çalışmalar başlatmışlardır. Fakat yeni çağa ayak uydurmak diğer endüstri devrimlerinden daha güç gibi görünmektedir. Çünkü Endüstri 4.0 çağının temelinde robotların robotları yönetmesi gibi ileri düzeyde teknolojik gelişmeler yatmaktadır. Endüstri 4.0 ile akıllı turizm kavrama ortaya çıkmıştır. Ardından turizm endüstrisinin alt sektörleri ‘akıllı’ olmak ve yeni çağ ile ortaya çıkan yeni eğilimlere cevap vermeye çalışmaya başlamıştır. Bu alt sektörlerden biri olan otel sektörü de hızla bu çağa ayak uydurmaya başlamıştır. Fakat bu son gelişmelerin konaklama sektöründe nasıl uygulanması gerektiği, hızla gelişmeye devam teknolojilere rakiplere göre daha önceden nasıl entegre edileceği ile ilgili çok kısıtlı çalışma mevcuttur. Bundan dolayı çalışmanın amacı ‘akıllı’ olma yolunda otel sektörüne önerilerde bulunmaktadır. Önemli önerilerden biri misafirlerin hızlıca odalarına yerleşmeleri içindir. Paket tur ve acenta üzerinden gelen misafirler için havayolları ile yapılacak işbirliği neticesinde, zaten havayollarının sistemine girilmiş olan kişi bilgileri/pasaport numarası vs konaklanılacak otel ile paylaşılarak otele varıldığında hızlı/self-checkin işlemleri gerçekleştirilebilir. Resepsiyona yerleştirilecek kiosklar aracılığıyla misafir otele geldiğinde kendi pasaportunu/kimlik kartını okutarak (havalimanlarındaki gibi), kendi PNR numarasını girerek (havayoluyla aynı olabilir) otele geldiğini bildirir. Otele geldiği belli olan misafir için oda ataması yapılabilir. Yine bu atama neticesinde akıllı telefonun yakın saha iletişim özelliği aracılığıyla oda kartı bilgileri yüklenerek odaya giriş için kullanılması sağlanabilir veya önbürodan sadece anahtar teslimatı yapılabilir. Çalışma kapsamında teknolojilerden otellerin nasıl faydalanabileceği ile ilgili literatüre dayalı önerilerde bulunmuştur.Öğe Endüstri 4.0 ve Akıllı Turizm: Antalya Destinasyonu Akıllı Turist Rehberi Uygulama Geliştirilmesi(Innovation and Global Issues Academy, 2018) Yüzbaşıoğlu, Nedim; Çaylak, Pınar; Topsakal, Yunus; Bahar, MehmetTeknolojinin değişerek ilerlemesi ile beraber turistlerin seyahat etme ve deneyimlerini zenginleştirmeleri de değişmeye başlamıştır. Bunun en önemli sebeblerinden biri Dördüncü Sanayi devrimi olarak da isimlendirilen Endüstri 4.0’dır. Bu çalışmanın amacı konum tabanlı GPS, yakın alan iletişim tabanlı NFC gibi son teknolojileri kullanarak Antalya destinasyonuna özgü prototip bir akıllı turist rehberi uygulaması geliştirmek ve sistemin nasıl işleyebileceğini şematize etmektir. Uygulama ile ziyaretçiler, bulundukları konuma göre yakınlardaki ilgi çekici yerlere yönlendirilecektir. Uygulamanın içerik olarak her ilgi çekici yerin bir haritasını, sesli anlatımını, metinsel olarak erişimi ve resimleri içermesi öngörülmektedir. Uygulamada tarih turu, müze turu, doğal yürüyüş turları gibi tur seçenekleri bulunmalıdır.Öğe Endüstri 4.0: Süper Akıllı Turizm İşletmeleri(SRA Academic Publishing, 2019) Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, Nedim; Topsakal, YunusTurizm endüstrisinin günümüzde karşılaştığı en büyük dönüşüme neden olan bilgi ve iletişim teknolojileri sadece tüm sektörün çalışma şeklini değil (Buhalis ve Law, 2008), aynı zamanda turist deneyiminin kendisini de etkilemiştir (Neuhofer vd., 2012). Kısacası, yeni nesil teknolojilerin turizm endüstrisinde yer bulmasıyla turizm endüstrisinin karakteristik özellikleri değiştirmeye başlamıştır. Turizm hareketliliğine katılan nüfusun %85’inden fazlası bir akıllı telefon veya tablete sahiptir ve bu turistler mobil deneyimlerini yaşamlarına büyük ölçüde dahil etmektedir. Oteller gibi operasyonların hareketli olduğu bir ortamda misafirlerin ihtiyaçlarının takip edilmesi ve misafir ihtiyaçlarının zamanında karşılanması, hem otelin kalitesini hem de misafirlerin memnuniyetini arttırmaktadır (D’Amico, 2016).Öğe Gastronomide Yeni Bir Eğilim: Barista (Kahve Bar Görevlisi) ve Baristalık(UGTAK, 2019) Bahar, Mehmet; Demir Özer, Ezgi; Yüzbaşıoğlu, NedimEmperyalizmin bir türü olarak karşımıza çıkan kültür endüstrisi, bir ülkenin kendi kültürel değerlerini bir başka ülke halkına kendi çıkarları doğrultusunda benimsetmesi olarak tanımlamak mümkündür. Günümüzde yaygınlaşan kitle iletişim araçları yoluyla kaynak ülke hedef ülkeye kendi yaşam tarzını ihraç edebilmekte hatta bunu bir statüko belirleyici bir unsur olarak benimsetebilmektedir. Bu sebeple eski Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri (Rusya), Çin gibi ülkelere Mc Donald's ve Star Bucks gibi fast food işletim sistemi temelli bir yaşam tarzı yardımı ile diğer toplumları da kendi doğrultusunda dönüştürebilmektedir. Benzer durum Türkiye'deki kahve dükkanları için de geçerlidir. Son yıllar da her köşeye açılan kahve dükkanları ülkemize önceleri yabancı zincirler aracılığıyla girmiş olup, geçtiğimiz beş ve altı yılda yerli marka ve zincirlerin devreye girmesiyle tüm yurt sathına yayılmıştır. Önceleri çay ve Türk kahvesi içmeye dayalı içecek alışkanlıkları değişirken,yeni açılan kafelerle birlikte girmesiyle esspresso, latte, macchiato gibi içecekler günlük yaşamımıza girmişlerdir. Bu yeni kahve kültürü beraberinde daha önce ülkemizde hiç bilinmeyen kahve ve kahve ekipmanları hakkında bilgi sahibi ve talep edildiğinde kahve ile ilgili detaylı bilgi verecek kişi diye tanımlayabileceğimiz "Barista" kavramı hayatımıza girmiştir. Bu makalede aşağıdaki sorulara cevap aranmaya çalışılmaktadır. Barista nedir ve ne iş yapar? Dünyada ve Türkiye'de ki mevcut konumu nedir? Barista olmak için hangi eğitimleri almak gerekir ve bu eğitimler kimler tarafından verilmektedir gibi kavramlar incelenmeye çalışılmıştır.Öğe Gelişen Teknoloji Değişen Turizm: Endüstri 4.0 Çağında Otelcilik Sektöründe Dijitalleşme(Eğitim Yayınevi, 2020) Topsakal, Yunus; Bahar, Mehmet; Yüzbaşıoğlu, NedimBirbirine bağlı cihazlar, dijital teknolojiler, yeni bir uygulama sayesinde insanlar her şeyin mümkün olabileceği kanısına kapılmaktadır. Bu gerçeklik diğer sektörlere göre Turizm sektöründe daha hızlı kendini göstermektedir. Dijital dönüşümün giderek daha belirgin olduğu bir endüstri olan turizmde, dijital teknolojiler ile check-in işleminden oda içi teknoloji seçeneklerine kadar her şeyin hızla değiştiği görülebilmektedir. Bundan dolayı turizm endüstrisinde turizm hareketliliğine katılanların davranışlarının da sürekli değiştiği ve yeni trendlerin ortaya çıktığı söylenebilir. Bu yeni trendleri karşılamak, sektörde rekabetçi kalmak ve dijital dünyada netizen (internet arayan) turistleri tatmin etmek için otel işletmelerinin yeni nesil teknolojilere uygun yatırımları yapması ve teknolojiyi doğru şekilde nasıl kullanacağını anlaması gerekmektedir. Bu bölümde öncelikle turizm endüstrisini değiştiren teknolojiler üç döneme ayrılarak tanıtılmıştır. Ardından otelcilik sektöründe yeni nesil teknolojiler ile nasıl dijitalleşme gerçekleştiği ve otelcilik sektörünü gelecekte nelerin beklediği konuları ele alınmıştır.Öğe GÜNLÜK KİRALIK EV PAZARININ TURİZM SEKTÖRÜ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ(Detay Yayıncılık, 2023) Bahar, Mehmet; Tuna, Muharrem; Diker, Oğuz; Gaye, DenizGünlük kiralık evler, son yıllarda tüm Dünya’da hızla yayılan bir konaklama türü olarak dikkat çekmektedir. İnternet üzerinden seyahat acenteleri (online travel agencies “OTA”) aracılığıyla insanlar kendi evlerini kiraya vererek, seyahat edenlere kısa süreli seyahatler veya tatiller için alternatif bir konaklama deneyimi sunmaktadırlar. Bu yeni konaklama biçimi, turizm sektöründe yeni bir iş modeli oluşturmuş ve geleneksel konaklama seçenekleriyle rekabet eder hatta onları tehdit eder hale gelmiştir. Günlük kiralık evler, literatürde bu isimle (short-term rentals) anıldığı gibi, kiralık tatil evi (vacation rental) şeklinde de ifade edilmektedir. Günlük kiralık evler; bir ev veya daireyi kısa bir süre (genellikle bir gece veya daha fazla) kiralama pratiğidir. Bu kiralama, genellikle Airbnb, Booking.com ve benzeri platformlar aracılığıyla yapılmaktadır. Günlük kiralamanın, son yıllarda popülerlik kazanmasının nedeni, insanların daha fazla seyahat etmesi ve daha esnek konaklama seçenekleri aramasıdır. Bu yönüyle günlük kiralama, otellerden daha ucuzdur ve kullanıcılara daha fazla özgürlük sunmaktadır. Günlük kiralama modeli, hem ev sahipleri hem de kiralayanlar için bazı avantajlar sağlamaktadır. Ev sahipleri, günlük kiralama yaparak evlerini daha fazla kişiye kiralayabilir ve daha fazla gelir elde edebilirler. Kiralayanlar ise daha uygun fiyata ve daha esnek konaklama yapabilmektedirler. Fakat, günlük kiralama ile ilgili bu yeni durum bazı sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu sorunlar arasında; ev sahiplerinin vergi kaçırması, kiralayanların kimliklerinin tespit edilememesinin doğurduğu güvenlik sorunları ve bölgede artan ev ve kira fiyatları yer almaktadır. Diğer yandan günümüzde artan eğilimle tercih edilen günlük kiralık evler, turizmde konaklama sektörüne yönelik talebin azalmasına neden olmaktadır. Bu çalışma, günlük kiralık evleri tüm yönleriyle ele alarak, etkilerini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Özellikle, günlük kiralık evlerin konut piyasasına, turizm sektörüne, yerel ekonomiye ve toplum yaşamına etkileri ele alınacak; bu tür konaklamaların sürdürülebilirlik açısından olası etkileri değerlendirilerek genel bir bakış açısı ortaya konulacaktır.Öğe Helal Turizm Çevrimiçi Misafir Memnuniyet Değerlendirme Araştırması(Eğitim Yayınevi, 2019) Bahar, MehmetBu bölümde yaygınlığı ve güvenirliği yüksek 3 online değerlendirme sitesi aracılığıyla, “Helal Turizm” konseptiyle çalışan oteller ile “Klasik Hizmet” anlayışı ile çalışan otellerin misafir memnuniyetlerinin karşılaştırılarak varsa farklılaşmalarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Eğer yapılan bu araştırma sonucunda memnuniyet oranında dini temelli bir fark mevcut ise bunun sebepleri üzerinde durulmaya ve bu farkın ortadan kaldırılması için yapılması konusunda önerilerde bulunulmuştur.Öğe Historical Perspective of Religions and Bliefs on Recreation(Detay Yayıncılık, 2023) Kasalak, Murad Alpaslan; Bahar, MehmetHistorically, there have been a variety of religious and philosophical understandings of leisure, defined as structured activities during free time. Recreation has occasionally been viewed as a source of leisure and enjoyment, but it has also occasionally been viewed as idleness. Relief from stress, reduction of anxiety, and hope for resolution are often supported by religious activities. Similarly, people use leisure to reduce stress, improve mood, and promote physical and mental health. Religion and leisure are fascinating areas of research because they are similar in their emphasis on social and community functions and motivations for travel. Religious holidays such as Christmas and Easter have recreational qualities regardless of their religious or secular connotations, especially in modern society. Recreation is an important object of study because it improves the quality of people's lives and is an essential part of community life. This article examines the historical context of religion and leisure, highlighting their influence on mental and physical health and their significance for tourism.Öğe Impact of Technology Acceptance by Employees on Hotel Competitiveness(The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation,Entrepreneurship and Sustainability, 2019) Bahar, Mehmet; Lesniewska, Katarzyna; Napierala, Tomasz; Topsakal, YunusThe main goal of the paper is to identify technology acceptance by employees of 5-star hotels located in Antalya region (Turkey), and to investigate its impact on hotel competitiveness. Selection of research area was determined by the fact that Antalya is one of the top Turkish tourist destinations, with international profile of the visitors, and intense hotel competition. The following types of hotels were investigated: (1) hotels affiliated to international chains, (2) hotels affiliated to national chains, and (3) independent hotel enterprises. 12 selected managers were interviewed regarding hotel types mentioned above. Thus, 4 IDIs were conducted with managers of selected hotels affiliated to international chains, 4 IDIs with managers of selected hotels affiliated to Turkish brands, and 4 IDIs with managers of selected independent entitiesÖğe In the Scope of Paris Agreement of Environmental Policies Changes of Potential Impact on Tourism(University of South Florida (USF) M3 Publishing, 2022) Bahar, Mehmet; Bozca, SabriSince the Paris Agreement is globally accepted, it obliges the decisions taken to change the paradigm for the future of all sectors. The ecological and environmental problems brought about by the increasing touristic mobility make it difficult for tourism to reach low carbon targets in line with the provisions of the Paris Agreement. The problems brought by climate change were discussed in the article, the process leading to the Paris Agreement was mentioned and finally the agreement's connection with tourism and the environment has been evaluated. The rapid increase in tourism mobility (mobility), especially after the Second World War, due to the improvementsin wages, the increase in leisure time, the development of technology and transportation vehicles, seems to have brought along many problems. The acceleration in transportation, improvements, infrastructures, increase leisure time and wages, with the effect of technological developments in the period from 1945 until today, the tourism industry, which has reached gigantic dimensions both in industrialized countries and on a global basis it has begun to be included in the public agenda and to studied how tourism affects the country's policies, climate, environment and cultures. Climate change, which has emerged as an important issue in tourism research, is the most important global environmental and development problem facing the world today. In the current situation, besides affecting the tourism industry, climate change is expected to deeply affect the holiday preferences of consumers, the geographical patterns of tourism demand, the competitiveness and sustainability of destinations, and the contribution of tourism to international development in the 21st century.Öğe İzmir Levantenlerin Yaşantıları(UTKM, 2023) Esirkış, Neşe; Bahar, MehmetDoğu Akdeniz, Mezopotamya ve Anadolu arasında insanlık tarihinin en eski kültür ve ticaret sahalarından birisidir. Tarih boyunca bu iki önemli coğrafyada sınırlar değişse de insanlar arasındaki etkileşim devam etmiştir. Haçlı Seferleri’nin ardından “Levant” “gün doğması” anlamındaki kelime Avrupalılar tarafından Doğu Akdeniz’i tabir etmek için kullanılmıştır. Nitekim Anadolu’nun güneyi, Suriye’nin batısı, Kıbrıs ve diğer önemli Ege adaları Avrupalılar için doğuda kalan, üzerinde güneşin doğduğu yer anlamına gelmekteydi. Zaman içinde Doğu Akdeniz’de bulunan İskenderiye ve Halep gibi şehirler öne çıkarken yaşanan çeşitli gelişmeler İzmir’in Levant’ın diğer şehirlerin önüne geçmesi ve bölgede tarihin yeniden şekillenmesine sebep olmuştur. İzmir’i diğer yerlerden öne çıkaran en önemli sebep korunaklı körfezi, verimli ovaları, ılıman iklimi ve elbette iç bölgeleri ile kolay ulaşım imkanıydı. Manisa, Aydın, Afyon gibi şehirlerden toplanan pamuk, incir, tütün gibi temel ürünler İzmir limanına getirilir, buradan çeşitli Avrupa ülkelerine gönderilirdi. Osmanlıların şehri XV. asırda fethetmesiyle uzun yıllar süren istikrarsız dönem sona ermiş, iç bölgeleri ile bağlantılı hale gelen İzmir kalkınmaya başlamıştır. İzmir’de asıl değişim XVII. asrın ilk yarısında Halep ve çevresinde yaşanan anarşi sebebiyle bozulmuş, Avrupalı konsoloslar, tüccarlar Halep’te kurdukları sistemi daha kapsamlı olarak XVII. asrın ikinci yarısından itibaren İzmir’de inşa etmiştir. Avrupalı tüccarlar İzmir’e yerleşmeye ve şehre yatırımlar yapmaya başlamıştır. Osmanlı belgelerinde Frenk olarak geçen, XIX. asırda Levanten olarak anılan bu yerleşik Avrupalı tüccarlar zamanla İzmir’de ticarete, yönetime, sosyal yaşantıya yön vermişlerdir. Çalışmanın amacı Levantenlerinin İzmir'deki yaşantılarını açıklamak ve tarihsel süreçte Levant’ta gerçekleşen ticarî dönüşümü aydınlatmaya çalışmaktır.Öğe KAPADOKYA BÖLGESİ DESTİNASYONLARININ TURİZM AÇISINDAN ENTEGRASYONU: KAYSERİ VE NEVŞEHİR İLLERİ ÇALIŞTAYI SONUÇ RAPORU(2022) Bora, Duygu; Bahar, Mehmet“Kapadokya Bölgesi Destinasyonlarının Turizm Açısından Entegrasyonu: Kayseri ve Nevşehir İlleri” Projesi kapsamında Kapadokya Üniversitesi ev sahipliğinde 15 Aralık 2021 tarihli olarak çevrimiçi bir çalıştay gerçekleştirilmiştir. Bu proje ile Kayseri ve Nevşehir illerinin sahip olduğu doğal, kültürel, tarihi zenginliklerin turizm açısından entegrasyonunu sağlamak, turistlere bütünsel bir seyahat deneyimi sunarak kalış sürelerini ve tatil sezonunu uzatmak, turizm paydaşlarının kazanımlarını arttırarak destinasyonlara rekabet avantajı kazandırmak amaçlanmaktadır. Bir destinasyonun geliştirilmesinde tüm paydaşları kapsayan bütüncül bir yaklaşım önem arz etmektedir. Bu yaklaşım destinasyonda faaliyet gösteren her bir birime önem vermeyi gerektirdiği gibi, birimler arası, destinasyon içi ve destinasyonlar arası ilişki ve etkileşimlere önem vermeyi de gerekli kılmaktadır. Bu gereklilikleri hayata geçirebilmek için, proje kapsamında Kayseri ve Nevşehir turizm destinasyonlarının tüm paydaşları ile bir çalıştay düzenlenmesi, çalıştayda destinasyonlar arası turizm entegrasyonu konusunun farklı oturum başlıkları altında incelenmesi ve her oturuma konu hakkında uzman, değerli konuşmacıların davet edilmesine karar verilmiştir. Çalıştay kapsamında 10 oturum başlığı bulunmakta olup, oturumlar kapsamında Kayseri ve Nevşehir illerinin turizm açısından uyumlu işbirliği ve bütünlüğünün sağlanabilmesi için turizm entegrasyonu çatısı altında organizasyon yönetimi ve örgütlenmesi, pazarlama faaliyetleri, sürdürülebilirlik, çevre ve şehir planlaması, konaklama ve erişilebilirlik, seyahat acentacılığı, rehberlik faaliyetleri, akıllı destinasyonlar, inovatif uygulamalar, gastronomi başlıkları altında mevcut durumun ortaya konulması, sorunların belirlenmesi, geliştirme ve iyileştirme önerilerinin alınması üzerine uzman konuklar tarafından konuşmalar gerçekleştirilmiştir. Farklı fikir ve görüşlerin tartışıldığı, beyin fırtınası yapılan bu oturumların sonunda dinleyiciler konuyla ilgili sorularını oturumdaki uzmanlara iletmişlerdir. Çalıştay sonucunda elde edilen kıymetli bilgilerden oluşan çalıştay sonuç raporunu sunmaktan ötürü mutluluk duyarız.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »